ایلام-مدیرکل ثبت احوال استان ایلام گفت: کارت های ملی قدیمی تا پایان سال ۹۶ معتبر است و مردم زودتر برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

اعتبار کارت ملی تا پایان سال ۹۶ / مردم برای کارت هوشمند اقدام کنند

منوچهر تیموری روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر از مردم استان ایلام برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: تقریباً ۳۰ درصد از جامعه هدف در سطح استان در این خصوص اقدام و ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه دریافت کارت هوشمند ملی برای افراد بالای ۱۵ سال، حداقل سه ماه پس از تکمیل ثبت نام، زمان می برد، افزود: این مدت زمان برای افرادی که برای اولین بار کارت ملی دریافت می دارند و یا کارت شان دوباره صادر می شود، حداقل یک ماه خواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با بیان اینکه حجم متقاضیان کارت هوشمند ملی در سطح استان بسیار افزایش یافته است، بیان داشت: هم اکنون در سطح استان ۵۰ ایستگاه کاری در دفاتر ثبت احوال، پست و پیشخوان؛ مشغول انجام وظیفه و ثبت نام از متقاضیان هستند.

 منوچهر تیموری با اشاره به اینکه در تمام ایستگاه های سطح استان، تجهیزات و امکانات برای تسریع در امر ثبت نام فراهم شده است، یادآور شد: تا کنون بیش از ۸۰ درصد متقاضیان ثبت نام شده، کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه کارت های ملی(قدیمی) تا پایان سال ۹۶ معتبر هستند و می طلبد که مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند، خاطرنشان ساخت: هم اکنون حدود ۱۰ هزار کارت هوشمند ملی ثبت نام شدگان در دفاتر ثبت احوال استان آماده تحویل به متقاضیان است.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام با اشاره به اینکه به این متقاضیان از طریق پیامک نیز اطلاع داده شده است، تصریح کرد: امیدواریم که این عزیزان هر چه سریعتر به دفاتر ثبت احوال(محل ثبت نام) مراجعه و کارت هوشمند ملی خود را دریافت کنند.

منوچهر تیموری با بیان اینکه حداکثر هزینه ثبت نام و صدور کارت ملی هوشمند از طریق دفاتر ثبت احوال ۲۰۰ هزار ریال و از طریق دیگر دفاتر(پست و پیشخوان) تا حداکثر ۲۸۰ هزار ریال متغییر است، تأکید کرد: این کارت ها از طریق مرکز(تهران) و به صورت متمرکز صادر می شوند و هم اکنون نیز به صورت سه شیفته در حال انجام وظیفه هستند.

وی با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی یک کارت زیرساختی و مهم است، گفت: ایستگاه های ثبت نام در سطح استان روزانه پذیرش دو هزار متقاضی جهت ثبت نام را دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان ایلام اظهار داشت: امیدواریم مردم استان با مراجعه به ایستگاه های سطح استان، هرچه سریع تر برای دریافت کارت هوشمند ملی، اقدام و ثبت نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.