مشهد- مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله عباس واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی ظهر شنبه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله واعظ طبسی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، عضو مجلس خبرگان رهبری در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تولیت فقید آستان قدس رضوی گفت: فهم، درایت، فقه و فقاهت مرحوم آیت الله واعظ طبسی در طول دوره تولیت وی در آستان قدس رضوی راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات بود.

آیت الله محسن کازرونی اظهار کرد: امام راحل زمانی که تصدی تولیت آستان قدس رضوی را به مرحوم آیت الله واعظ طبسی سپردند به وی فرمودند که شما چون نوری هستید که به جایگاه تاریک شاهنشاهی روشنی بخشیدید و امانتداری هستید که در جایگاهی که خیانتهای بسیار انجام شد از موقوفات حضرت رضا(ع) پاسداری خواهید کرد.

وی گفت: بطور قطع آستان قدس رضوی در طول تاریخ ۱۲۰۰ ساله خود خدمتگزاری مانند آیت الله طبسی ندید که بی ادعا و مخلصانه به زائران حضرت رضا(ع) خدمت می کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ساده زیستی آیت الله واعظ طبسی در مقابل فضای مسمومی که در مقطعی از زمان علیه وی ایجاد شد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که ما وقتی به خانه آیت الله طبسی می رفتیم روی همان مبلی می نشستیم که قبل از انقلاب روی آن می نشستیم.

وی ادامه داد: بی تردید مشهد مقدس در دوران انقلاب اسلامی به واسطه تلاشهای انقلابی آیت الله واعظ طبسی توانست منشا تحولات بزرگ در تاریخ ایران اسلامی باشد و آن مرحوم بعد از انقلاب نیز در حفاظت از موقوفات و خدمتگزاری شایسته به زائران بسیار همت گماشت.

آیت الله کازرونی همچنین انتخاب آیت الله سید ابراهیم رئیسی را انتخابی به جا و شایسته برای تولیت آستان قدس بعد از مرحوم آیت الله واعظ طبسی توصیف و بیان کرد: پس از انتصاب آقای رئیسی هیچ تغییری در رفتار و اخلاق ایشان مشاهده نکردم و با همان سعه صدر و آرامش و تواضعی که در مسئولیتهای گذشته خود داشتند، مدیریت آستان را پیش برده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.