شهرکرد- معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰ دوره آموزشی گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شد.

چهارمحال و بختیاری یکی از پر ظرفیت‌ترین استان‌های گردشگری کشور است

به گزارش قدس آنلاین، چندی قبل مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از راه اندازی بازارچه های دائمی و موقت صنایع دستی، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، راه اندازی اقامتگاه های موقت بین راهی و ارائه خدمات اینترنت رایگان در این اماکن، توزیع کتابچه اطلاعات ضروری سفر و راه اندازی سامانه ملی خدمات سفر از دیگر اقدامات پیش بینی شده برای ایام نوروز در استان خبر داد.  برای نوروز امسال مقرر شده تا هر یک از استانهای کشور تحت عنوان یک نماد و برند معرفی شوند که متناسب با ظرفیت های موجود مقرر شد تا استان چهار محال و بختیاری به عنوان پایتخت بوم گردی و اکوتوریسم کشور معرفی شود.

در همین راستا حیدر صادقی اظهار داشت: با هدف اجرای برنامه‌های مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی و بسته حمایت از گردشگری با مشارکت میراث فرهنگی و مرکز جهاد دانشگاهی ۲۰ دوره آموزشی گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شد.

وی افزود: کلاس‌های آموزشی راهنمایان موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی نیز به مدت ۸ ساعت در میراث فرهنگی استان برگزار و همچنین دوره آموزشی مدیران رستوران‌ها وسفرخانه‌های سنتی در روز چهارشنبه ۱۸ اسفندماه برگزار می‌شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دوره‌های آموزشی مدیریت ارتباط و رفتار با مشتری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دوره‌های آموزشی توانمندسازی جوامع محلی روستاهای هدف و عوامل اجرایی کاروان‌های راهیان نور از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در میراث فرهنگی استان است.

حیدری خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از پر ظرفیت‌ترین استان‌های گردشگری کشور به شمار می‌رود که در راستای جذب گردشگر و استفاده از این ظرفیت‌ها بیشتر تلاش شود.

وی گفت: برنامه‌ریزی به منظور احداث مکان‌های اقامتی از جمله هتل، مهمان‌پذیر، اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی و کمپینگ‌های عشایری، تأمین زیرساخت‌های گردشگری برای کانون‌ها و انجام تبلیغات مناسب از جمله چاپ کتاب، بروشور و نقشه‌های گردشگری از برنامه‌های افزایش جذب گردشگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.