قم- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: استان قم کانون تولید ریزگرد به‌ویژه در فصل‌های بهار و تابستان است و برای آن باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

قم کانون تولید ریز گرد/ باید از ظرفیت خیران در بیابان‌زدایی و افزایش پوشش‌های گیاهی استفاده کنیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدتقی سجادی ظهر یکشنبه در جشن درختکاری که در ایستگاه تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی استان برگزار شد، با اشاره به دریافت کارت همیار طبیعت از سوی روسای قوا و برخی از مسئولان ملی در سال گذشته اظهار داشت: امسال نیز مدیران استانی این کارت را دریافت می‌کنند چرا که این اشخاص به‌عنوان همیار طبیعت در زمینه‌های مختلف با اداره کل منابع طبیعی مشارکت دارند.

وی با تأکید بر مشارکت بخش خصوصی در حفظ منابع طبیعی استان گفت: هیچ راهکاری به‌منظور جلوگیری از تخریب عرصه‌ها وجود ندارد و برای داشتن حرکت‌های تأثیرگذار باید از همکاری بخش خصوصی بهره ببریم تا از خسارت‌ها و تخریب‌ها جلوگیری کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تأکید بر اهتمام سرمایه‌گذاران به موضوع پوشش گیاهی و تقویت عرصه‌های منابع طبیعی گفت: دو پروژه منابع طبیعی با مشارکت خیران مردمی آغاز شده است، همچنین باید از ظرفیت خیران در بیابان‌زدایی و افزایش پوشش‌های گیاهی استفاده شود.

سجادی بابیان اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن باید با پیوست مشارکت در عرصه منابع طبیعی همراه باشد، افزود: باید لزوم استفاده از گونه‌های بومی موردنیاز استان مورد توجه قرار گیرد، همچنین توسعه پوشش گیاهی در نقاط کانون تولید ریز گرد باید به‌صورت ویژه دنبال شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به وجود ۴۰۰ میلیون هکتار پارک جنگلی در استان قم افزود: نزدیک به ۳۳ هزار هکتار از عرصه‌های استان نیز شناسایی‌شده است که قابلیت تبدیل‌شدن به پارک جنگلی رادارند. استان قم کانون تولید ریز گرد به‌ویژه در فصل‌های بهار و تابستان است و برای آن باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.