۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
کد خبر: 510206

مشهد- افزایش ۴۰۰ تومانی نرخ مرغ گرم در هر کیلو و گران شدن قیمت گوشت قرمز طی ۱۰ روز گذشته نگرانی مردم را از ادامه این روند به دنبال داشته است.

قیمت مرغ در مشهد پر می کشد

فاطمه معتمدی: متصدی یک فروشگاه مواد پروتئینی در گفت وگو با گزارشگر ما نرخ هر کیلو مرغ را ۶۹۵۰ تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: مرغ ۸۰۰۰ تومانی دروغ است.

وی می‌افزاید: قیمت گوشت قرمز نیز برای ران گوسفند ۳۵، سردست۳۳ ،گوشت گوساله همراه با گردن ۳۳، قلوه‌گاه گوسفندی۱۸، قلوه‌گاه گوساله ۲۲ و نرخ هر کیلو گوشت گاو ۲۷ هزار تومان است.

پیش بینی افزایش قیمت

وی اضافه می‌کند: البته هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر شویم قیمت گوشت مرغ و قرمز بخصوص گوسفندی گران‌ترمی‌شود و این افزایش قیمت برای مرغ بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان و گوشت گوسفندی ۲ تا ۳۰۰۰ تومان خواهد بود.

مرغ ۹۰۰۰ تومانی برای شب عید

متصدی یک فروشگاه بزرگ دیگر نیز با بیان اینکه نرخ مرغ در حال حاضر ۶۹۸۰ تومان است، می‌گوید: قیمت مرغ طی ۱۰ روز گذشته حدود ۴۰۰ تومان افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود نرخ این کالا در صورت ورود نکردن دولت در توزیع مرغ منجمد نرخ آن طی هفته آینده به ۹۰۰۰ تومان هم برسد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم به دلیل نگرانی از آنفلوانزا از خرید مرغ امتناع می‌کنند، می‌افزاید: با این حال با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال میزان خرید افزایش خواهد یافت که اگر مرغ منجمد به موقع توزیع شود، ضمن اینکه می‌تواند ۷ تا ۸ درصد تقاضای بازار را پوشش دهد افزایش قیمتی مرغ را در حد ۷۵۰۰ برای شب عید نگه خواهد داشت.

تقاضای ۲ برابری دیده نشده

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود میزان تولید مرغ بیش از نیاز است پس افزایش قیمتی نخواهد داشت، می‌گوید: این گفته در حالی است که تقاضای افزایش ۱۰۰ درصدی بازار دیده نشده، لذا گران شدن مرغ بین ۷۵۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان قطعی است و از ۲۰ اسفند این مسأله خود را نشان می‌دهد.

به گفته وی ارگان‌های دولتی هنوز خرید عید را انجام نداده‌اند، برخی از مردم هنوز حقوق دریافت نکرده‌اند و رستوران‌ها و هتل‌ها نیز خرید مرغ و گوشت را به هفته آخر اسفند موکل کرده‌اند، لذا ورود این حجم از تقاضا به بازار به طور حتم افزایش نرخ مرغ را در شب عید به دنبال خواهد داشت.

بازار گوشت گاو بدون تغییرات قیمتی

وی درباره تغییرات قیمتی گوشت گاو و گوسفند نیز می‌گوید: گوشت گاو به خاطر وجود گوشت برزیلی در بازار در حد نرخ کنونی باقی خواهد ماند و باتغییرات آنچنانی مواجه نخواهد شد در خصوص گوشت گوسفندی نیز پیش بینی می‌شود ۲۰۰۰ تومان افزایش یابد.

افزایش ۱۲۰۰ تومانی نرخ تخم مرغ

وی با بیان اینکه نرخ تخم مرغ نیز نسبت به ۱۵ روز گذشته در بازار مشهد ۱۲۰۰ تومان گران شده است، نرخ فعلی این فرآورده را ۶۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: دلیل گرانی نرخ تخم مرغ بحث صادرات آن است که اگر همین روند صادراتی ادامه داشته باشد قیمت تخم مرغ برای شب عید تا ۷۰۰۰ تومان خواهد رسید.

احتمال افزایش ۳ تا ۴۰۰۰ تومانی گوشت گوسفند

متصدی یک فروشگاه مرغ واقع در میدان راهنمایی نیز نرخ مرغ گرم دیروز را ۷۲۵۰ تومان و نوع بدون آنتی بیوتیک آن را ۹۲۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: گوشت گوسفندی نیز از ابتدای اسفند تاکنون ۳۰۰۰ تومان افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود تا عید ۳ تا ۴۰۰۰ تومان دیگر نیز گران‌ترشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.