یزد- رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشورگفت: در سال گذشته بیش از ۵۰ بیمارستان در مناطق محروم، مرزی و دورافتاده برپاشد و دراین بیمارستانها به بیش از ۸میلیون نفر خدمات تخصصی، فوق تخصصی ارائه شد.

 سال گذشته بیش از ۵۰ بیمارستان صحرایی در مناطق محروم برپا شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رئیس‌زاده پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی شاهدیه یزد اظهار کرد: بسیجیان جامعه پزشکی ظرفیت های بسیاری دارند مسئولین کشوری باید  این ظرفیت ها راشناسایی کرده و ظرفیت بسیج یزد بیش از این است که معضلات یزد را حل کند بلکه می تواند در مناطق دیگر هم ایفای نقش کند.

وی افزود: مهمترین رسالت بیمارستان ها ی صحرایی ارائه خدمات به افراد محروم ودرو افتاده می باشد ودر همین راستا دو هفته گذشته، در شهرستان سرباز سیستان بلوچستان بیمارستان صحرایی برپاشد وبیش از  ۳۳ هزارنفر از مردم  این منطقه از خدمات رایگان پزشکی بهره مند شدند و بیش از پنج هزار بسته بهداشتی در بین مردم توزیع شد .

 رئیس زاده تصریح کرد: کیفیت کار در این بیمارستان بگونه ای بود که استاد تمام دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران همراه با دستیاران تخصصی خود ده یونیت دندانپزشکی را در آن بیمارستان برپا کردند و طی ده روز به حجم عظیمی از مردم آن منطقه به لحاظ بهداشت دهان و دندان خدمت ارائه کردند.

وی خاطرنشان ساخت: اینکه استاد تمام بهترین دانشگاه علوم پزشکی کشور در منطقه ای محروم که ۶۰۰ کیلومتر با زاهدان فاصله دارد حضور پیدا می کند نشات گرفته از روحیه بسیجی و جهادی است.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش های  اعضای بسیج جامعه پزشکی درعرصه دفاع از حرم تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی ۵ سال تمام نیازمندی های جبهه مقاومت را در سطوح تخصصی، فوق تخصصی، عمومی و امداد رسانی پوشش داده و در سخت ترین و دشوارترین شرایط برجسته تر و آماده تر از دوران دفاع مقدس حضور پیدا کرده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تصریح کرد: تا کنون بالغ بر ۶۰ تیم به کشورهای مسلمان و آفریقایی اعزام شده و خدمات بسیار قابل توجهی ارائه شده که حکایت از این دارد که ظرفیت این جامعه خدوم و انسان دوست ذیل چتر بسیج ظرفیت بسیار عظیم و کارسازی است.

 در پایان مراسم افتتاحیه این بیمارستان از مقام شهید محمد حسن قاسمی تکنسین بیهوشی که در حلب به شهادت رسید، تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.