اصفهان- شهردار اصفهان تاکید کرد: به دنبال جعبه سیاه فساد در شهرداری هستم زیرا معتقدم فساد در هیچ دستگاهی به صفر نمی رسد.

به دنبال جعبه سیاه فساد در شهرداری هستم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی جمالی نژاد ظهر دوشنبه در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۵ افزود: خانواده شهرداری اصفهان ۱۱ هزار نفره است و بی شک ممکن است تخلفاتی هم در آن صورت گیرد اما هنر ما به حداقل رساندن فسادها است.

وی تصریح کرد: در این راستا اقدامات خوبی انجام گرفته است و شهرداری اصفهان به صورت پیشگیرانه عمل کرده است.

شهردار اصفهان از راه اندازی سامانه «سما» و «سرای ۸» به عنوان اقداماتی درجهت افزایش شفاف سازی مالی در این شهرداری یاد کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه ها تخلفات احتمالی هم به صفر رسیده است.

وی تاکید کرد: بزرگترین دستاورد شهرداری اصفهان جلب اعتماد مردم بوده است.

جمالی نژاد در ادامه با بیان اینکه در گذشته شهرداری ها دستگاه هایی خدمت رسان بودند که تنها وظیفه آنها جمع آوری زباله، رفت و روب و توسعه معابر بود، گفت: در حال حاضر رویکرد فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها به رویکرد خدماتی آنها غالب شده است.

وی با اشاره به عزم راسخ مدیریت شهری اصفهان برای انجام کارهای جدید، گفت: محور توسعه شهر و استان اصفهان گردشگری است.

شهردار اصفهان از مترو به عنوان یکی از زیرساخت های گردشگری اصفهان نام برد و تصریح کرد: در قصه پر غصه مترو، مباحث میراثی اقدامات اجرایی را به تاخیر انداخت و علیرغم اینکه اصفهان اولین شهری بود که مطالعات خط ریلی درون شهری آن انجام شد، به دلیل تأخیر در تزریق منابع و مباحث میراثی تحقق آن به طول انجامید.

جمالی نژاد در ادامه با اشاره به راه اندازی فاز اول و دوم خط یک متروی شهر اصفهان، خاطرنشان کرد: سال آینده خط یک متروی اصفهان به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار می گیرد و شمالی ترین نقطه این شهر را به جنوبی ترین نقطه آن متصل و نشاط و پویایی را برای گردشگران به وجود می آورد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: در طراحی خط دوم متروی اصفهان آزمون و خطای خط اول تکرار نشد و به همین دلیل عبور مترو از زیر میدان امام علی(ع) منتفی و مسیر جدید انتخاب شد که در حال احداث است.

وی تاکید کرد: متروی اصفهان دوران طلایی خود را سپری می کند و بی شک اگر در اولویت پروژه های عمرانی شهر نبود، به نتیجه نمی رسید.

شهردار اصفهان اظهار کرد: برای راه اندازی  هر چه سریعتر متروی اصفهان علیرغم هزینه های سرسام آور آن، با شدت و حدت تلاش می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در کنار توسعه شهر، مباحث میراثی برای مدیریت شهری اصفهان بسیار حائز اهمیت است و هیچ اقدامی در این شهر بدون مشورت با میراث فرهنگی انجام نمی شود.

جمالی نژاد با تاکید بر معرفی جاذبه های ناشناخته شهر اصفهان، گفت: از مجموع ۲ هزار اثر تاریخی شهر اصفهان، حتی برخی از شهروندان اصفهانی هم فقط تعداد انگشت شماری از آنها را می شناسند، لذا به جا است که رسانه ها با عنوان "نیمه پنهان شهر اصفهان" به معرفی سبد جاذبه های شهر اصفهان بپردازند.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان یک کهن شهراصیل و یک اسطوره است، گفت: این امر سبب می شود تا اصفهان را متفاوت از شهرهای دیگر کند و تصمیماتی که درمورد شهر اصفهان در حوزه های مختلف عمرانی خدماتی و ترافیکی و فرهنگی اتخاذ می شود بسیار سخت و متفاوت با شهرهای دیگر است.

شهردار اصفهان یکی از شاخصه های این شهر را دیده بانی خوب مردم عنوان کرد و گفت: اگر مردم همراه مدیران شهری نباشند، اقدامات شهرداری راه به جایی نخواهد برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.