ایلام- استاندار ایلام گفت: بخش چوار از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی برای ارتقاء به شهرستان برخوردار است و موضوع با جدیت دنبال می شود.

ارتقاء چوار به شهرستان با جدیت دنبال می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا مروارید شامگاه دوشنبه و بعد از نماز مغرب و عشاء در جمع ائمه جمعه شهرستان های ایلام و جمعی از مردم بخش چوار در محل مسجد جامع این شهر اظهار داشت: وجود صنایع نفت و گاز در بخش چوار، موجب اشتغالزایی مناسب و منشاء خیر و برکت برای این منطقه شده است.

وی افزود: با دستور وزیر نفت، توسعه حوزه نفتی تنگه بیجار در دستور کار قرار گرفته است که موجب اشتغالزایی و توسعه بیش از پیش منطقه خواهد شد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی ایلام نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در زمینه گازرسانی به روستاها و توسعه جاده های ارتباطی بخش، تلاش های خوبی در حال انجام است.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه از طریق سامانه گرمسیری، سهمیه آب مناسبی برای اراضی« بانمیل و کره پو» در نظر گرفته شده است، بیان داشت: با اجرای این طرح، بخش عظیمی از اراضی منطقه تحت پوشش آبیاری قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل آب شرب روستاهای بخش چوار، طرح های خوبی در دست پیگیری و اقدام داریم، یادآور شد: در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک و با تعیین پیمانکار، عملیات آبرسانی به روستاهای این بخش را اجرائی کنیم.

 استاندار ایلام خاطرنشان ساخت: اخیراً برای تکمیل راه ارتباطی« قلا "» در حوزه چوار، ۲۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و پیمانکار پروژه مشخص شده است.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه بخش چوار از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی برای ارتقاء به شهرستان برخوردار است و موضوع با جدیت دنبال می شود، تصریح کرد: مراحل اداری ارتقاء این بخش به شهرستان کاملاً طی شده و مراتب به وزارت کشور ارسال گردیده و در آستانه طرح در هیئت دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح این موضوع در هیئت دولت به خاطر تدوین طرح جامع تقسیمات کشوری معطل مانده است، تأکید کرد: امیدواریم که با عنایت و توجه ویژه متولیان امر و طرح در هیئت دولت، شاهد ارتقاء این بخش مهم صنعتی به شهرستان باشیم و این تقاضای بحق و مکرر مردم این منطقه، تحقق پیدا کند.

استاندار ایلام با بیان اینکه ارتقاء این بخش به شهرستان از هر نظر مهم، توجیه پذیر، تأثیرگذار و توسعه محور است، گفت: موضوع ارتقاء بخش چوار به شهرستان بیش از گذشته پی گیری و دنبال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.