مشهد- دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان مرغ گوشتی خراسان رضوی با اشاره به افزایش تولید گوشت مرغ گرم در استان اظهار داشت: برای پاسخگویی به نیاز شب عید مردم، از 15 اسفند ماه تولید گوشت مرغ گرم در استان نسبت به نیمه اول اسفند افزایش حداقل 30 درصدی خواهد داشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

کاهش قیمت مرغ/قدرت خرید مردم پایین آمده است

به گزارش قدس آنلاین، سعید سلطان محمدی درباره تغییرات قیمتی گوشت مرغ گرم در آستانه شب عید افزود: نه تنها افزایش قیمتی نخواهیم داشت بلکه افت قیمت نیز قابل پیش‌بینی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر خرید گوشت مرغ گرم در استان از سوی مردم سنگین است و به دلیل نگرانی‌های شب عید فعلاً خرید ندارند بنابراین سرانه مصرف بسیار پایین است.

وی اضافه کرد: آنچه اکنون در بازار از گوشت مرغ گرم جذب می‌شود بیشتر به صورت قطعه‌بندی،انجماد و ذخیره سازی و فراوری به شکل مواردی مانند پاچین برای ایام عید است.

وی درباره بالا بودن قیمت مرغ در بازار تصریح کرد: مرغی که اکنون وارد بازار شده است جوجه آن به نرخ 2800 تومان بوده است و همین مسأله سبب شده است که مرغ گوشتی گرم اکنون در بازار به نرخ 7300 تا 7400 تومان و مرغ گوشتی زنده به نرخ هر کیلو 5000 تومان باشد.

وی در خصوص پیش بینی کاهش قیمت مرغ گوشتی گرم در بازار در آستانه عید خاطرنشان کرد: با توجه به میزان بالای تولید گوشت مرغ گرم، پیش‌بینی می‌شود نرخ هر کیلو از مرغ گرم گوشتی در نیمه دوم اسفند ماه به کمتر از 7000 تومان برسد.

توزیع روزانه 400 تن مرغ گرم در استان

وی با بیان اینکه روزانه 400 تن مرغ گرم در استان روانه بازار می‌شود، در خصوص ذخیره‌سازی مرغ برای ایام عید تصریح کرد: بخشی از ذخیره‌سازی توسط مراکز قطعه‌بندی کشتارگاه‌ها انجام می‌شود و همچنین امور پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی نیز در صورت کمبود مرغ در بازار ورود خواهد یافت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تأکید بر اینکه هیچ گونه نگرانی در خصوص کمبود مرغ برای بازار شب عید در استان وجود ندارد، گفت: حتی اگر ذخیره سازی هم نباشد هیچ مشکلی وجود ندارد چرا که تولید زیاد است.

سرانه مصرف کمتر از 20 کیلو

سلطان محمدی، سرانه مصرف مرغ در استان را کمتر از 20 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: این در حالی است که چشم‌انداز و پیش‌بینی دولت 28 کیلو است و بر اساس همین پیش‌بینی نیز در استان مرغ تولید شده است بنابراین مازاد تولید مرغ وجود دارد.

وی مهم ترین دلیل کاهش مصرف سرانه مرغ در استان را کاهش قدرت خرید مردم دانست و گفت: از سوی دیگر طرح هر از گاهی برخی شائبه‌ها در خصوص مرغ، کاهش مصرف این فراورده گوشتی را به همراه دارد.

عضو هیأت مدیره تولیدکنندگان مرغ گوشتی خراسان رضوی ادامه داد: متأسفانه سال به سال توانایی مردم در خرید رو به کاهش است و امسال هم با کاهش مصرف مرغ و کم رونقی بازار مواجه بودیم.

وی با اشاره به وجود 2 هزار و 169 واحد تولید مرغ در استان اظهار داشت: از این تعداد تنها 1400 واحد دارای پروانه هستند و مابقی به شکل غیرمجاز فعالند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.