ساری- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از کاهش میزان طلاق طی ۱۰ ماهه جاری در استان خبر داد.

کاهش طلاق در مازندران / ۴۸ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی اتفاق می افتد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مریم جمشیدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی به کاهش یک درصدی طلاق در استان اشاره کرد و افزود: مازندران جزو استان هایی است که جوان ترین زنان سرپرست خانوار را دارد.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد طلاق ها در ۵ سال اول زندگی اتفاق می افتد، اضافه کرد: این مساله از عدم اطلاع همسران از مراتب ارتباطی در زندگی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در رابطه با پرسش قدس مبنی بر اعلام مدیرکل کمیته امداد مازندران در رابطه با افزایش زنان سرپرست خانواده بعلت طلاق، گفت: افزایش زنان سرپرست خانوار بعلت طلاق را نمی توان ملاکی بر افزایش میزان طلاق دانست.

جمشیدی با اشاره به اینکه در برخی از شهرها افزایش طلاق را شاهد هستیم، اضافه کرد: بحث طلاق یک کار فرهنگی بوده و با اقدامات اورژانسی که صورت می گیرد نمی توان به کاهش چشمگیر آن امیدوار بود.

وی تاکید کرد: طلاق های رسمی در کنار همه تبعاتی که دارد آسیب هایش کمتر از طلاق های عاطفی در خانواده هاست و باید با برگزاری نشست های تخصصی به نتایج خوبی برسیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با بیان اینکه والدین مان نسبت به فرزندان شان بیشتر نیاز به آموزش دارند، اضافه کرد: والدین به آن میزانی که دغدغه جسمی فرزندان شان را دارند، دغدغه روحی شان را ندارند.

جمشیدی با بیان اینکه مهارت های ارتباطی را یاد نگرفته ایم، گفت: مادران ما آنقدر که دغدغه جهیزیه فرزندان شان را دارند، نگران انتخاب درست فرزندان شان نیستند.

وی از فقر حرکتی دختران جوان خبر داد و گفت: متاسفانه تغذیه ناسالم به این روند سرعت بخشیده است.

جمشیدی ادامه داد: با تفاهم نامه ای که با اداره کل ورزش و جوانان منعقد شده است، ساعات استفاده زنان از فضاهای ورزشی افزایش یافته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با اعلام اینکه زنان مازندرانی چاق ترین زنان کشور هستند، افزود: ۱۸۱۶ برنامه برای ارتقا سلامت زنان برگزار گردید.

جمشیدی در پایان از برگزاری ۳۱۹۷ برنامه در راستای بزرگداشت مقام زن در استان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.