ایلام-مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ شهادت و تقویت روحیه شهادت طلبی و مجاهدپروری بی بدیل است و می طلبد که خبرنگاران بیش از پیش در این زمینه نقش آفرینی کنند.

رسانه ها برای تقویت روحیه شهادت طلبی نقش آفرینی کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سلیمان رستمیان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با تبریک ۲۲ اسفندماه«روز شهید» و با بیان اینکه رسانه ها در تحقق اهداف درون و برون سازمانی نقش بسزایی دارند، اظهار داشت: علی رغم اینکه روز شهید در تقویم ملی گنجانده شده است، متأسفانه تا سال ۱۳۹۲ تنها یک درصد از مردم کشور با این روز مقدس آشنایی داشتند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۲ و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، تبلیغی و با تنویر افکار عمومی؛ میزان آشنایی مردم با ۲۲ اسفندماه" روز شهید "به بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است، افزود: به منظور پاسداشت این روز مبارک و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ از سال ۱۳۹۲در تمام مراکز بنیاد شهید، ستاد گرامیداشت روز شهید تشکیل شده است و هرساله نیز برنامه های متنوعی تدوین و اجراء می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه اسفندماه در تقویم ملی ما، ماه مقدسی است، بیان داشت: بیشترین شهدای ما در دوران دفاع مقدس در این ماه به فیض عظمای شهداء نائل آمده اند و اغلب عملیات ها نیز در همین ماه رقم خورده است.

اجرای ۵۰ برنامه به مناسبت روز شهید

سلیمان رستمیان با اشاره به اینکه در سالجاری و به مناسبت روز شهید، بیش از ۵۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح استان اجراء خواهد شد، خاطرنشان ساخت: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی؛ مراسم تجلیل از مادران، همسران و خانواده شهداء و ایثارگران؛ برگزاری اردوهای یک روزه برای جامعه ایثارگری؛ برگزاری مسابقات قرآنی؛ تنظیف و غبارروبی گلزار شهداء و برگزاری ۲۲ یادواره تحت عنوان همکلاسی شهید، از جمله این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه در این هفته( ۱۵-۲۲ اسفند) نشست های مختلفی با گروه های تخصصی و مردم نهاد و با حضور جامعه ایثارگری استان برگزار می شود، یادآور شد: به مناسبت روز شهید، یادمان شهدای دفاع مقدس نیز در شهرستان ایوان غرب مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه شرکت جامعه ایثارگری و خادمان ایثارگران در نماز جمعه؛ اهداء خون و تجلیل از نخبگان و بازنشستگان ایثارگر نیز جزء برنامه های این هفته است، تصریح کرد: در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۳۰۰۰ شهید استان و با همکاری و همیاری منابع طبیعی، در سطح استان سه هزار اصله نهال غرس می شود.

از ساخت فیلم مستند«مستطیل قرمز» حمایت می کنیم

سلیمان رستمیان با بیان اینکه نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ شهادت و تقویت روحیه شهادت طلبی و مجاهدپروری بی بدیل است و می طلبد که خبرنگاران بیش از پیش در این زمینه نقش آفرینی کنند، تأکید کرد: ساخت فیلم مستند" مستطیل قرمز " که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره ۱۵ شهید زمین فوتبال چوار، استارت خورده، اقدامی ارزشمند و ابتکاری ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان طی برگزاری جلسه با کارگردان و عوامل ساخت این فیلم، آمادگی کامل خود را برای هرگونه حمایت اعلام داشته است، گفت: امیدواریم که موانع و محدویت های مالی این کار ارزشمند فرهنگی هرچه سریع تر مرتفع شود و ساخت این مستند فاخر نیز به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با بیان اینکه بنیاد شهید استان آمادگی دارد تا در صورت ساخت مجتمع فرهنگی- ورزشی زمین فوتبال چوار؛ موزه و یادمان شهداء را در محل عروج لاله های فوتبال" چوار " ایجاد نماید، اظهار داشت: امیدواریم که با گشایش اعتبارات و با پی گیری مجموعه ورزش و جوانان، این مجتمع فرهنگی و ورزشی ساخته شود.

دارو و درمان؛ دغدغه جامعه ایثارگری

سلیمان رستمیان با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم جامعه ایثارگری و خادمان شان در بنیاد شهید، موضوع دارو و درمان جامعه هدف است، افزود: در تلاش هستیم تا جامعه ایثارگری بدون کوچکترین محدودیت و موانع، دارو و درمان خود را دریافت دارند.

وی با بیان اینکه بیمه ایران عهده دار موضوع دارو و درمان جامعه ایثارگری است، بیان داشت: بیمه ایران کلف است که در راستای خدمات رسانی درمانی مطلوب به جامعه ایثارگری، با تمامی مراکز بهداشتی درمانی سطح استان قرارداد منعقد کند تا جامعه هدف به سهولت به خدمات درمانی دست پیدا کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه در سطح استان ایلام ۱۱۴ گلزار شهداء وجود دارد و کار ساماندهی آنان به اتمام رسیده است، یادآور شد: از لحاظ ساماندهی گلزار شهداء، استان ایلام جزء استان های پیشرو در کشور است.

شرکت تعاونی حامی مرزنشینان و ایثارگران هیچ ارتباطی با بنیاد شهید ندارد

سلیمان رستمیان با بیان اینکه شرکت تعاونی حامی مرزنشینان و ایثارگران هیچ ارتباطی با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ندارد، خاطرنشان ساخت: کسانی که برای این شرکت، مجوز فعالیت صادر کرده اند بایستی شخصاً پاسخگوی ماجراهای پیش آمده باشند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت تعاونی حق هیچگونه فعالیت اقتصادی به نام ایثارگران ندارد، تصریح کرد: از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام هیچ گونه مجوزی برای این شرکت صادر نشده است.

گفتنی است، مدیرکل بنیاد شهید استان در پایان این نشست، به سئوالات متنوع خبرنگاران با سعه صدر و صمیمیت پاسخ گفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.