اهواز _ مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: فضای ورزش متعلق به همه است و همه نیز باید متعهدانه برای آن اقدام و شعار ما در سال ۹۶ این است که دیواره‌های دور ورزش را بر خواهیم داشت.

شعار ما در سال ۹۶ این است که دیواره‌های دور ورزش را بر خواهیم داشت

به گزارش قدس آنلاین، افشین حیدری در همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد سلامت، نشاط اجتماعی، کارآفرینی و قهرمانی که در اهواز برگزار شد، اداره‌کل ورزش و جوانان استان، سال ۹۶ را به عنوان یک سال جدید و آغاز یک رویکرد جدید در حوزه ورزش هدف‌گذاری کرده است. اظهار کرد: ما اگر امروز این جا ایستاده‌ایم، به خاطر این است که شاید با روش‌های سنتی و بدون هدفگذاری و برنامه حرکت کرده‌ایم.
وی افزود: ما در مجموعه کار اجرایی اداره‌کل، برنامه‌های خوبی را هدف‌گذاری کردیم که مهم‌ترین اصل، برنامه محور حرکت کردن است.
مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان بیان کرد: بدون شک ارتباط بسیار نزدیک جامعه دانشگاهی و مجموعه اجرایی استان به سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری خوب و این که بتوانیم در استان با استفاده از منابع موجود به ارتقا جایگاه ورزش و ارتباط نزدیک جامعه علمی و اجرایی کشور برسیم، کمک می‌کند.
حیدری تصریح کرد: شعار ما در سال ۹۶ این است که "دیواره‌های دور ورزش را بر خواهیم داشت.
وی بااشاره به اینکه فضای ورزش متعلق به همه است و همه نیز باید متعهدانه برای آن اقدام کنند، گفت: دستگاه‌های اجرایی هم باید به توسعه ورزش همگانی و این که بتوانیم یک جامعه بانشاط داشته باشیم، ‌ کمک کنند و در صدر این اقدامات، مجموعه دانشگاهی استان در هدفگذاری و سیاستگذاری ما جای دارد.

 برگزاری این همایش تاثیر مستقیم بر حوزه آسیب های اجتماعی دارد
در ادامه این همایش نیز  معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در همایش ملی علوم ورزشی با رویکرد سلامت، نشاط اجتماعی، کارآفرینی و قهرمانی که امروز چهارشنبه در سالن همایش آب و برق اهواز برگزار شد، بابیان اینکه اگر قرار است حوزه‌های علمی و دانشگاهی همکاری کارشناسی و علمی داشته باشند، اظهار کرد: اتفاقاً در این حوزه‌ها نیازشان بیشتر به چشم می‌خورد و از این بابت برگزاری این همایش که در راستای رویکرد سلامت و نشاط اجتماعی و کارآفرینی و از مواردی است که تاثیر مستقیم بر حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد را به فال نیک می‌گیریم.

علی حسین حسین زاده گفت: برگزاری این همایش که در راستای رویکرد سلامت، نشاط اجتماعی و کارآفرینی مواردی اند که تاثیر مستقیم بر حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی افزود: اگر در گذشته شاخصه‌های مادی مورد توجه بود ولی در دنیا، در سه دهه گذشته نگاه به توسعه و پیشرفت بر محوریت انسان است و به همین صورت هستند که در حوزه محوریت انسان، مباحثی چون نشاط اجتماعی و سرمایه‌های اجتماعی و فکری مطرح است.  
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: امیدوارم این همایش با این رویکرد و نگاه، دستاوردهای خوبی برای برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران جهت اثربخشی بیشتر در برداشته باشد.
حسین زاده با اشاره به اینکه در بدو حضورم در استانداری خوزستان، بر اساس بررسی‌هایی که انجام داده بودم یکی از راهبردها را در استان خوزستان، بحث ارتقا رضایت اجتماعی مطرح کردم. عنوان کرد: در راستای مطالعاتی که انجام شده بود، علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌ها و برنامه‌های متعدد، اثربخشی این برنامه‌ها در سطح استان کم است و نتیجه چنین روندی باعث شده که سطح رضایت اجتماعی نیز تاحدودی پایین باشد.  
وی تصریح کرد: به هر حال از این رو  برگزاری این همایش را به فال نیک می‌گیریم که تبلور ارتباط بین دانشگاه و سایر نهادها را در برنامه‌ریزی‌ها احساس کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه حضور حیدری در راس مدیریت اداره کل ورزش و جوانان استان را به فال نیک می‌گیریم گفت: کار مدیریتی وی با برگزاری این همایش توام شده است و خود او نیز اشاره‌ای به بحث آسیب‌شناسی در برنامه‌ریزی‌ها داشت.
حسین زاده ادامه داد:  باید بگویم متاسفانه نه فقط در استان، بلکه در کل کشور این مشکل وجود دارد که شاید برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما خیلی کارشناسی شده نیستند و به همین خاطر است که متاسفانه اثربخشی سرمایه‌گذاری ها و برنامه‌ها را خیلی در جامعه، به ویژه سطح استان احساس نمی‌کنیم.
وی بابیان اینکه این ارتباط و همکاری است که می‌تواند ما را به برنامه‌های‌مان توام با اثربخشی، رضایت اجتماعی و حل مشکل در سطح کشور، منطقه و استان امیدوار کند. اضافه کرد: خود من جزو جامعه دانشگاهی هستم و این انتقاد را دارم که ما در دانشگاه، ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌ها را که تعریف می‌کنیم، نگاه‌مان در ارتباط عملی با حوزه‌ها و دستگاه‌ها، بیشتر از نظر مهندسی و صنعت تعریف شده است و کمتر این ارتباط را در حوزه نیروی انسانی می‌بینیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.