مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر در حدود ۶۰ هزار مُبلغ خواهر در کشور فعالیت دارند که می‌توانند در تحقق اهداف عالیه نظام نقش کلیدی داشته باشند.

۶۰ هزار طلبه مُبلغ خواهر در کشور مشغول فعالیت هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود رضا جمشیدی ظهر امروز در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره قرآن و عترت در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد با اشاره به فعالیت 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور اظهار داشت: در رژیم سابق نگاهی به حوزه‌های علمیه خواهران وجود نداشت ولی امروز به برکت نظام اسلامی 500 مدرسه علمیه در کشور فعالیت دارد و هر کدام به سهم خود نقش مؤثری در ترویج معارف اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه خواهران از اولویت بیشتری برخوردار است افزود: امروز 4000 کادر و هفت هزار استاد در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول فعالیت هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در حال حاضر 80 هزار طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول تحصیل هستند و حدود همین تعداد هم تاکنون فارغ‌التحصیل شده‌اند که با مجموع این آمارها حوزه‌های علمیه خواهران با جامعه 180 هزار نفری بزرگ‌ترین تشکل دینی زنان در کشور به‌حساب می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه خواهران طلبه سرمایه ملی به شمار می‌آیند ،خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حدود 60 هزار مبلغ خواهر در کشور فعالیت دارند که می‌توانند در تحقق اهداف عالیه نظام نقش کلیدی داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: 68 درصد اساتید حوزه‌های خواهران بانوان هستند که این موفقیت در انقلاب اسلامی است همچنین جمعیت حاضر در حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی تحولاتی بنیادین در کشور رقم بزنند.

وی حوزه‌های علمیه را خاستگاه تبلیغ و ترویج قرآن دانست و گفت: اگر در این عرصه ورود جدی نداشته باشیم دیگران با ورود خود آن را به انحراف خواهند کشاند.

جمشیدی بابیان اینکه امروز بیشترین شرکت‌کنندگان جشنواره طلاب خواهر هستند، عنوان کرد: 40 هزار جلسه قرآن توسط طلاب خواهر در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور برپا شد همچنین بیش از 61 هزار اعزام توسط حوزه‌های علمیه خواهران در ماه مبارک رمضان انجام‌ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.