اهواز- رئیس فدراسیون ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشور گفت: هم اکنون ۱۵۰ هزار ورزشکار به شکل رسمی و سازمان یافته تحت پوشش فدراسیون ورزش های روستایی فعالیت می کنند.

جمعیت ورزشکاران روستایی ۵۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامرضا جعفری عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری جشنواره کشوری ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی به میزبانی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای منویات رهبری در بحث احیا و ترویج ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی به عنوان یکی از مهم ترین وظایف مان به طور ویژه برنامه ریزی می کنیم تا از این طریق بتوانیم با احیا و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی که در قالب بازی ها تجلی یافته هم به بحث موارد آموزشی و تربیتی توجه داشته باشیم.

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر افزایش ۵۰ درصدی جمعیت ورزشکاران روستایی را داریم افزود: با توجه به تعدد و گستردگی روستاها نیازمند حمایت ویژه هستیم چرا که بحث ورزش را در ۶۳هزار روستا باید مدیریت می کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشور ادامه داد: اگر بخواهیم برای  یک محدوده خاص با جمعیت محدودی برنامه ریزی داشته باشیم نیاز به توسعه زیرساخت های ورزشی در روستاها داریم.

جعفری اظهار کرد: در سال ۹۶ با نظر خاص دولت و مجلس نقطه عطفی در تاریخ بودجه ورزش کشور رقم خواهد خورد.

جعفری گفت: بیش از ۷۰۰ بازی بومی و محلی در قالب دو هزار و ۴۰۰ ورزش در ایران فعالیت می کند و در سال جاری نیز پنج میلیارد ریال تجهیزات برای روستاها خریداری شد که به نسبت جمعیت ورزشکاران روستایی کفایت نمی کند.

 رئیس فدراسیون ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشور بابیان اینکه ورزش های سنتی و بومی و محلی فی النفسه رسالت و ماموریت فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی است  ادامه داد: به جرأت می توان گفت که یکی از مهم ترین و راهبردی ترین وظایف حاکمیتی بخش ورزش تلقی می شود از آن جهت که جامعه مخاطب ما جامعه مولد کشور است.

خوزستان قهرمان جشنواره کشوری

رئیس هیئت روستایی، بازی های بومی ومحلی خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی قدس آنلاین با اشاره به اینکه این دوره از جشنواره به دنبال مسابقاتی که در دهه فجر در چهار منطقه استان خوزستان برگزار کردیم، اظهار کرد: منتخبین استان در دو گروه الف و ب  و پنج استان ایلام، فارس، چهارمحال، بویراحمد در روستای دهکده حمیدیه با هم به رقابت پرداختند.

سید کریم حسینی افزود: این رقابت ها در پنج رشته ورزشی اهویشه، طناب کشی، یقل دوقل(صگل) انجام شد در دوبخش آقایان و بانوان با حضور ۱۲۰ ورزشکار روستایی باحضور رئیس فدراسیون روستایی، بازی های بومی ومحلی و مسئولان استانی برگزار شد.

رئیس هیئت روستایی، بازی های بومی ومحلی خوزستان  با بیان اینکه در پایان این رقابت ها نیز به تیم ها و ورزشکاران برتر تندیس و هدایایی با حضور رئیس فدراسیون و مسئولان ورزشی استان نیز انجام شد گفت: تیم خوزستان با ۹۵امتیاز مقام قهرمانی را بدست آورد، تیم بویراحمد۸۰ امتیاز، فارس۷۰، چهار محال ۶۵ امتیاز و ایلام با ۴۰ امتیاز عناوین دوم تا پنجم را کسب کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.