ایلام - خطیب جمعه ایلام با اشاره به رشد ۵۰۰ هزار نفری آمار بیکاران در سال ۹۵ گفت: این موضوع دلیل بر ناکارآمدی برنامه‌های اقتصادی دولت است.

رشد ۵۰۰ هزار نفری آمار بیکاران دلیل بر ناکارآمدی برنامه‌های اقتصادی دولت است

به گزارش قدس آنلاتین، آیت‌الله محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: بیانات مهم رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بیانات رهبر فرزانه و حکیم انقلاب در جمع مسؤولان و دست‌اندرکاران راهیان‌نور نمودی از یک نگاه بنیادین و راهبردی است که باید رفتار سیاست خارجی و روابط بین‌المللی عزتمند و با اقتدار باشد، سیاست خارجی انقلاب نمادی از میراث‌های نظری باقیمانده از امام راحل است که به صورت کامل و درخشانی توسط رهبر انقلاب ترکیب‌بندی شده و در بیانی رسا و شفاف قابل درک و فهم برای مردم و خواص جامعه است.

وی ادمه داد: اصولاً سیاست خارجی بازتاب دهنده اهداف و منافع ملی یک دولت و انعکاس رفتار هر نظامی و حکومتی در صحنه روابط بین‌الملل در ارتباط با سایر دولت‌ها و جوامع و سازمان‌های بین‌المللی و نهضت‌هاست، سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی علاوه بر منافع ملی و وحدت سرزمین براساس ایده‌آل‌های حاکم و فرهنگ انقلاب اسلامی جهان شمول است که رسالت و پیام آن ورای مرزهاست که اختصاص به جمهوری اسلامی ندارد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: پیام بیانات مقام معظم رهبری این است که منافع ملی ما با فرهنگ اسلامی و انقلابی فراتر از مرزها گره خورده است، گرچه رهبری بارها صورت‌بندی جدیدی از سیاست خارجی مطرح کرده‌اند، اما در اجتماع دست‌اندرکاران راهیان‌نور به شکل دیگری فرمودند که عزت باید یک اصل باشد و هرگونه کوتاه آمدن از عزت، ارزش حکمت و مصلحت را از بین می‌برد.

لطفی تصریح کرد: سیاست‌ها و تدابیر رهبری در اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی، محرومیت‌زدایی خنثی کردن تحریم ظالمانه است، سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» رو به اتمام است و مسؤولان دولتی و مخاطبان اسلامی این شعار باید درباره اجرای آن اقدامات و کارنامه خود را به مردم نشان دهند، امروز دغدغه اصلی مردم رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشت است که در روزهای پایانی سال ۹۵ نشانه‌هایی از رفع مشکلات اقتصادی برطرف شدن رکود و مهار تورم که باعث نگرانی اقشار مختلف مردم است، مشاهده نمی‌شود، دشمنان کینه‌توز مردم و انقلاب، آمریکایی‌ها، اتحادیه اروپا و مرتجعین عرب منطقه درصددند با تحریم‌های اقتصادی عزت و اقتدار ملی کشور را از ملت و نظام بگیرند، رهبری فرمودند که برخی با اظهار ضعف اقتصادی دشمن را به فشار بیشتر ترغیب کردند.

خطیب جمعه ایلام به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط امام راحل در سال ۱۳۵۸ اشاره کرد و گفت: این روز، روز بزرگداشت شهدا است، یاد شهیدان یادبود ارزش‌های انسانی است و گرامیداشت آنان تجلیل از برترین خصال بشری است.

وی ادامه داد: یاد شهیدان باید یادآور حماسه و ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی باشد، آنان فرزانگانی هستند که جان خود را برای لقای معشوق، عاشقانه و عارفانه تقدیم کردند و با نیکوترین وجه در جوار رحمت الهی قرار گرفتند، شهیدان ما را پیوسته به جهاد و به هجرت الی الله و به تلاش مخلصانه در راه خداوند که همان انجام تکلیف در هر زمان و پاسخ به نیاز هر لحظه است فرا می‌خوانند.

خطیب جمعه ایلام با اشاره به رشد ۵۰۰ هزار نفری آمار بیکاران در سال ۹۵ گفت: این موضوع دلیل بر ناکارآمدی برنامه‌های اقتصادی دولت است.

وی تبیین کرد: این آمار تکان‌دهنده از رشد بیکاری در کشور نشان‌دهنده چهره نگران‌کننده و زشت از اقتصاد بیمار کشور است و چالش‌های اقتصاد ایران را هنوز پابرجاست و با سیاست‌های دولت فعلی هم افق روشنی برای اقتصاد وجود ندارد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حال سؤال این است چه عواملی سبب عدم موفقیت دولت‌های گذشته و دولت فعلی در عرصه اقتصادی شد؟ اساساً برنامه‌های همه دولت‌ها در بعد اقتصادی مقطعی و با گرایش‌های سیاسی و جناحی خاص ناقص و ناکارآمد بوده، البته علت اصلی در عدم موفقیت برنامه‌های اقتصادی این است که مدیریت اقتصادی کشور پس از پیروزی انقلاب در اختیار عناصر خاص با گرایش به نظام سرمایه‌داری غرب و کلید حل مشکلات اقتصادی را تبعیت محض از نسخه‌های پیچیده از نظام سرمایه‌داری حاکم بر اقتصاد غرب است.

وی ادامه داد: باید بپذیریم رکن اصلی اقتصاد کشور بر فروش نفت استوار است و این خود بزرگترین عامل در رکود اقتصادی کشور و چالش‌های عمیق پیش رو اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: تصویب حقوق‌های نجومی توسط نمایندگان خلاف عدالت و تحقق یافتن فاصله طبقاتی در جامعه ما است.

وی ادامه داد: فاصله ۳۰ برابری میان حقوق مدیران و کارگران چالش‌ها و معضلات اجتماعی و حاکم شدن نظام ارباب و رعیتی را قانونی می‌کند و فرهنگ رفاه طلبی و ثروت‌اندوزی مسؤولان و کارگزاران شدت و فقر را در جامعه صد چندان می‌کند و خود نماد بی عدالتی و ایجاد فاصله طبقاتی در میان مردم است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: ره‌آورد توافق هسته‌ای و برجام و انفعال دستگاه دیپلماسی،  مصادره ۶ .۱ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران توسط دادگاه آمریکایی در لوکزامبورگ است.

وی ادامه داد: دستاوردهای اجرای برجام در یکسال گذشته، اعمال تحریم‌های جدید، غارت اموال ملت ایران در بانک‌های آمریکایی و اروپایی، مسدود شدن دارایی‌ها ایران توسط دادگاه‌های آمریکایی و تحریم افراد و شخصیت‌ها بوده و حالا هم باید در انتظار تحریم‌های کنگره و سنای آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.