اهواز -تولیت آستانن قدس رضوی گفت: سیل خروشان راهیان نور جلوه‌ای از اثرگذاری و ماندگاری نهضت حق شهدای انقلاب‌اسلامی است.

سیل خروشان راهیان نور جلوه‌ای از اثرگذاری و ماندگاری نهضت حق شهدای انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در همایش روز ملی راهیان نور که با حضور خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد اظهار داشت: نورانیت عالم تنها متعلق به ذات مقدس پروردگار است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در تشریح دلایل مقدس بودن نظام‌اسلامی و جنگ تحمیلی بیان کرد: نظام اسلامی ما مقدس بوده زیرا متصل به وحی و آموزه‌های الهی است؛ امام خمینی(ره) فرمودند ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله(ص) است و این ولایت نشانه اتصال به قدسیت الهی است.

وی ادامه داد: دومین نکته درباره قدسیت نظام، بایدها و نبایدها و قانون‎های آن است نظامی که می‌خواهد قدسی شود باید قانون مقدس و الهی داشته باشد، در نظام اسلامی تمام قوانین بر اساس فقه بوده و تمام قوانین غیرشرعی از درجه اعتبار ساقط است.

تولیت آستان قدس رضوی سومین شرط قدسیت نظام را اعمال  افراد و مسئولان آن معرفی و اظهار کرد: سازوکار و قوانین یک نظام قدسی است، اما باید تمام افراد و مسئولان آن نیز قدسی عمل و فکر کنند و تمام این قدسیت‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل متجلی بود.

وی افزود: دفاع ما مقدس است چرا که دفاع از شریعت، دین و ارزش‌های الهی بود و امروز اثرگذاری آن دفاع مقدس به خطه خوزستان نورانیت بخشیده و الهام بخش تمام آزادگان دنیا برای ایستادگی در برابر ظلم و جور شده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان وجه مشترک وصیت نامه تمام شهدا را خدا محوری و اطاعت از ولایت فقیه دانست و گفت: با کمی دقت و تدبیر در وصیت‌نامه‌های شهدا در می‌یابیم که جهاد برای خدا، اطلاعت از ولی فقیه، ادامه راه ایثار و صیانت از ارزش‌ها الهی و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، وجه مشترک وصیت نامه‌های تمامی شهداست.

وی زیارت بارگاه‌های متبرک ائمه اطهار(ع) را جایگاه انسان سازی معرفی و اضافه کرد: بقاء شهدای اسلام و مناطق عملیاتی جنوب نیز انسان ساز است و به آدمی درس چگونه زیستن، دشمن شناسی، دوست شناسی، مقاومت در راه هدف و آمادگی خطر کردن در راه اسلام را می‌آموزند.

وی خوزستان را سرزمین زنان و مردان با اراده نامید و ابراز داشت: راهیان نور حرکتی اثرگذار و جریان ساز است بنابراین باید در جهت استفاده هرچه مطلوبتر از این ظرفیت کوشید و برای عمیق تر و گسترده تر کردن آن‌ چه از لحاظ کمی و چه کیفی برنامه ریزی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری زنده نگه داشتن یاد و ادامه راه شهدا را از وظایف بزرگ دولتمردان و مسئولان نظام برشمرد و اظهار کرد: دولتمردان و مسئولان باید بدانند وجب به وجب این سرزمین با خون مطهر شهدا حفظ شده و صیانت از دستاوردها و حفظ آثار شهدا بر آنها واجب است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی سرآغازی برای شکل گیری مدنیتی به نام اسلام در جهان بوده است، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی به برکت خون شهدا و ایثار خانواده آن‌ها و به پشتوانه‌ آموزه‌های غنی اسلامی، در حال رقم زدن تمدن و مدنیتی به نام دین و ارزش‎های الهی در عالم هستند.

وی اضافه کرد: مدنیت انقلاب اسلامی دعوتش حق خواهی، عدالت محوری، زدودن ظلم و نابرابری، ضدیت با استکبار و مبارزه با خود بینی و خود محوری بوده و مدعی است می‌تواند در پرتوی آموزه ها و ارزش های الهی سعادت دنیوی و اخروی بشر را رقم زد.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با اشاره به این مطلب که نوید طلوع تمدن اسلامی امروز در عالم نمایان شده است، تصریح کرد: امتداد راهبردی روشنگری انقلاب اسلامی در بسیاری از نقاط عالم نمایان شده، ملت سوریه، عراق و یمن امروز با الهام از انقلاب اسلامی بیدار شده و می‌خواهند مستقل، آزاد و مسلمان زندگی کنند.

همچنین در این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی نرم افزار ملک آسمان؛ آلبوم صوتی قطعه بهشت ویژه روایت تاریخ دوران دفاع مقدس، اطلس عملیات‌های غرب و جنوب غرب کشور، مجموعه کتاب‌های قطعه‌ای از آسمان، ۱۹ جلد کتاب به قطع پالتویی ویژه زائران راهیان نور و تمبر یادبود سالانه راهیان نور رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.