بجنورد- نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: بند خاکی میاندشت اسفراین دارای پتانسیل های مختلف از جمله گردشگری است.

طرح های گردشگری در بند خاکی میاندشت اسفراین حمایت می شود

به گزارش قدس آنلاین، هادی قوامی در دیدار با مدیرکل امور عشایر استان، با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم در بند خاکی میاندشت افزود: با تکمیل بند خاکی و آبگیری آن در سال ۱۳۹۶و آماده سازی زیرساخت های لازم ازقبیل راه و تاسیسات آب، برق و گاز و... رصت مناسبی برای سرمایه گذاران در بخش گردشگری فراهم خواهد شد.

وی به پتانسیل گردشگری بند خاکی میاندشت اسفراین اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاران می توانند طرح های گردشگری را در این پروژه تعریف و عملیاتی کنند و مسئولان نیز حمایت خواهند کرد.

وی در خصوص حضور عشایر در منطقه افزود: با اجرای طرح های مختلف بخصوص در حوزه گردشگری و طرح ترسیب کربن به اقتصاد عشایر منطقه کمک خواهد شد .

مدیرکل امور عشایر استان نیز در این دیدار گفت: منطقه میاندشت بعنوان یکی از سه منطقه اسکان اختیاری عشایر استان در نظر گرفته شده که تاکنون طرح بند خاکی میاندشت اسفراین با صرف یکصد و بیست و پنج میلیارد ریال هزینه پیشرفت ۹۵درصدی داشته و با اختصاص یکصد میلیارد ریال دیگر به بهره برداری می رسد.

محمدرضا قلی پور افزود: با بهره برداری از بند خاکی میاندشت اسفراین و ذخیره ۱۱میلون متر مکعب آب در آن ، چهارصد هکتار از اراضی مستعد ملی منطقه برای کشت محصولات کشاورزی و دامداری در اختیار ۱۲۰خانوارعشایری استان قرار می گیرد.

گفتنی است: اسفراین دارای ۱۴۷۰خانوار عشایری با  ۹۵۵۵ نفر جمعیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.