بیرجند- رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: ۵۸۳کانون فرهنگی هنری در مساجداستان فعال است.

۵۸۳کانون فرهنگی هنری در مساجد خراسان جنوبی فعال است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم سبزه کار شامگاه یکشنبه در گردهمایی فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی، اظهار داشت:  بیش از ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح کشور فعال هستند که از برکات مساجد استفاده می کند.
وی گفت: در حال حاضر ۵۸۳ کانون فرهنگی و هنری در جوار مساجد استان به دامنه فعالیت‌های فر هنگی مسجد  پیوسته است و مساجد سراسر استان از قبیل عشایری،  مرزی، روستایی و شهری از برکات این کانون ها استفاده می کنند.
سبزه کار بیان کرد: در برنامه ششم توسعه تمام مساجد شهری و مناطق روستایی بالایی هزار نفر با همت و تلاش فعالان در این عرصه باید دارای کانون فرهنگی و هنری باشند که فرصت مغتنمی در این زمینه است.
 وی افزود: هدف از تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد احیای کارکردهای مسجد و مبارزه با جنگ نرم و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است.
رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی تصریح کرد: نخستین جرقه انقلاب از مساجد بوده  و باید قدر این نعمت را بدانیم واز برکات مساجد و ظرفیت‌های آن بیش بهره ببریم
سبزه کاربا اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید موثر باشد، گفت:مساجد دارای اهمیت فراوانی است که به همین دلیل تمرکز دشمن نیز در این زمینه مورد هدف قرار گرفت که می طلبد کارکردها مساجد را بیش از بیش مدنظر وتوجه داشته باشیم.
 وی افزود: ما نمی خواهیم فعالیت مسجد تنها در قالب برگزاری نماز، مجالس ترحیم و مسجد بی روح خلاصه شود، بلکه کارکردهای مساجد احیا شود و پیشنهاد ما به کانون های فرهنگی مساجد این است که از برنامه های سطحی بپرهیزند و حلقه‌های مشورتی تشکیل دهند.
رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: می طلبد کانون ها فرهنگی و هنری در مساجد باتدوین تقویم اجرایی با محوریت امام جماعت برنامه ها را مطرح و پیگری کنند.  
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.