جغتای- استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزایش وام مسکن مهر تا سقف ۴۰ میلیون تومان ابراز کرد: مسکن مهر به مردم واگذاری شده تا مردم خود آن ها را تکمیل کنند.

تکمیل مسکن مهر به مردم واگذار شده است/ضرورت ترمیم و تعریض جاده های خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رشیدیان ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان جغتای ضمن گرامیداشت روز شهیدان اظهار داشت: این جلسه برای ارائه مشکلات، بهره مندی از ظرفیت های بین دستگاهی و پیشبرد اهداف شهرستان جغتای برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه جغتای از شهرستان های موفق در سطح خدمات رسانی در استان است گفت: در حوزه مسکن مهر ۱۲۰هزار مسکن طراحی و درحال ساخت است که ۳۳ هزار مسکن قبلا تحویل داده شده و ۵۵ هزار واحد در دهه فجر اخیر واگذار شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت ۵۳۷ واحدی مسکن مهر در شهرستان جغتای گفت: در حال حاضر ۲۷۰ واحد از این طرح به مردم تحویل داده شده که مابقی آن در دست اقدام است و بناشده تا از محل فروش زمین های تجاری خدمات عمومی مانند مدرسه، مسجد و ... را در این طرح جای داده شود.

رشیدیان گفت: توجه به مسائل زیرساختی یکی از اولویت هاست که به همین منظور در گلبهار ۱۰ مدرسه و ۷ مسجد، ایستگاه آتش نشانی و کلانتری ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح های هادی روستایی باید با انعطاف دنبال شود، گفت: به برخی از دهیاران مجوزهایی داده شده که تخلف بوده و این مبنی بر قانونی بودن جواز ساخت نیست که جدیت بالایی را برای رفع این مشکل به کار می بریم.

وی با اشاره به وجود خشکسالی در سال جاری در استان گفت: در زمینه تولیدات پیشرفت های خوبی حاصل شده است و اقتصاد مقاومتی ماندگار که از بودجه سنگینی هم برخوردار نبوده است و با تغییر روشها و نگرش ها انجام شده است.

استاندار خراسان رضوی همراهی و همدلی بین دولت و بخش های خصوصی، مردم، بخش های علمی و دانشگاهی را عامل موفقیت اقتصاد مقاومتی دانست.

وی با اشاره به اینکه کاهش تورم در روستاها به صورت چشمگیر بوده است تصریح کرد: تورم ۵ و ۳۷ صدم درصدی امسال به ۵ و ۸ دهم درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش تورم و ارتقا وضعیت اقتصادی مردم منوط به جلب و جذب سرمایه گذاری است، خاطرنشان کرد: جذب آموزش و بکارگیری نیروهای کارآمد، جلب و جذب انرژی های مناسب به شیوه جدید و تقویت بخش خصوصی خواهد بود.

رشیدیان با اشاره به اهداف چشم انداز سند توسعه ۲۰ ساله و ۵ ساله گفت: راه اندازی فرصت های شغلی جدید، راه اندازی تولیدات داخلی و تقویت آنها با همکاری بخش خصوصی، ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی با پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک بخشی از اقدامات اشتغالزایی استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط قوت هر دولتی جذب سرمایه گذاری خارجی است، افزود: از سال ۸۱ تا ۹۴ در خراسان رضوی مبلغ ۹۰۴ میلیون دلار جذب سرمایه خارجی داشتیم.

وی با بیان اینکه از تابستان ۹۴ تا تابستان ۹۵، ۱۲۱ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: تابستان سال جاری بحث اشتغال استان از مرز یک میلیون و ۹۵۴ فرصت شغلی گذشت.

استاندار خراسان رضوی با گلایه از رسانه ها در حوزه کشاورزی عنوان کرد: رسانه های استان مصاحبه هایی با مردم با عنوان «رنگین نشدن سفره ها» در خصوص اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی داشتند که در حوزه کشاورزی استان بیش از ۲۰ میلیون تومان تولیدات افزایش یافته است.

وی با اشاره به ایجاد ظرفیت های تشویقی در کشور گفت: به طور مثال گندم وارداتی با قیمت هر کیلو ۷۰۰ تومان خریداری شده که از کشاورزان با قیمت هزار و ۲۷۰ تومان خریداری شد.

رشیدیان ادامه داد: برخی اقلام مانند انگور پاکستانی، برنج هندی، نارنگی و ... را میتوانیم ارزان وارد کنیم اما این اقدام با هدف اقتصاد مقاومتی در جهت تقویت اقتصاد درونی متضاد است.

وی با اشاره به ارتقاء جایگاه شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: هدایت توسعه متوازن و اصولی در روستاها و شهرها توسط شوراهای کارآمد باید تقویت شود.

استاندار خراسان رضوی بر ترمیم و تعریض جاده های استان برای ارتقاء کیفیت حمل و نقل به خصوص در ایام نوروز تاکید کرد.

وی با اشاره به درخواست امام جمعه و فرماندار جغتای در این جلسه مبنی بر ساخت استخر شنا در این شهرستان، قول مساعد جهت ساخت این مهم را داد.

گفتنی است؛ در پایان جلسه شورای اداری شهرستان جغتای از خانواده شهید محمدآبادی که این جلسه به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده بود، تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.