فرمانده انتظامی خراسان رضوی از کاهش ۱۶۷ نفری تلفات ناشی از تصادفات و کشف ۱۰۰ درصدی پرونده‌های قتل خبر داد.

همکاری آستان قدس برای کاهش تلفات جاده‌ای در خراسان رضوی

قدس آنلاین - سردار بهمن امیری مقدم در نشست خبری با خبرنگاران گفت: یکی از چالش‌های جدی سال‌ها اخیر کشور آمار نگران کننده تلفات ناشی از تصادفات بوده که خوشبختانه با همراهی دستگاه‌های خدمت رسان و اجرای طرح‌های متنوع انتظامی در جاده‌ها سر نزولی آمار متوفیان را شاهد بودیم که دو سال گذشته خراسان رضوی نیمی از آمار کاهشی تلفات را به خود اختصاص داد و از مجموع ۳۳۵ نفر کاهش تلفات کل کشور رقم ۱۶۷ نفری فقط در خراسان رضوی رخ داد که عنوان برتر را نصیب خراسان رضوی کرد.

امیری مقدم در ادامه به کاهش ۱۷ درصدی وقوع قتل اشاره کرد و گفت: در حوزه کشف پرونده‌ها نیز افزایش ۱۱ درصدی را شاهد بودیم به نحوی که تمام ۹۹ پرونده قتل سال جاری منجر به شناسایی قاتل یا قاتلان وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸ باند مواد مخدر منهدم و۲۵ تن انواع مواد مخدر کشف شده است همچنین ۷۵۰ محل توزیع مواد مخدر پلمب و ۱۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر جمع آوری شده‌اند.

رئیس پلیس خراسان رضوی ادامه داد: هزار و ۵۳۲ طرح ارتقا امنیت اجتماعی در استان به اجرا درآمده که در حوزه‌های مختلف مشاهد دست‌آوردهای بسیار مطلوبی بودیم.

وی در هشداری جدی به شهروندان توصیه کرد از انجام رفتارهای پرخطر در چهارشنبه آخر سال پرهیز نمایند چراکه پلیس از طریق دوربین‌های نظارتی سطح شهر و گشت‌های محسوس و نامحسوس افراد خاطی را شناسایی و دستگیر خواهد کرد و کسانی که در این ارتباط دستگیر شوند یا خودروهایی که توقیف شوند تا پایان تعطیلات مهمان پلیس خواهند بود.

امیری مقدم در اشاره‌ای آماری به سایر عملکردهای پلیس استان گفت: کاهش ۵۰ درصدی سرقت مسلحانه، کاهش۴۰ درصدی سرقت طلافروشی، افزایش ۱۱ درصدی کشف خودروهای سرقتی و کاهش ۷۵ درصدی سرقت از بانک از دیگر دستاوردهای پلیس خراسان رضوی است.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۴ هزار نفر از مأموران پلیس خراسان رضوی در بخش‌های مختلف در ایام نوروز در آماده باش کامل به سر می‌برند تا آرامش زائران و مجاوران را در این استان تأمین نمایند.

وی افزود: برقراری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ که ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد آن عملیاتی شده نشان از ارتباط اطمینان بخش مردم و پلیس دارد.

وی همچنین گفت: ۲ هزار دوربین در مراکز انتظامی نصب شده تا رفتارهای پرسنل انتظامی با مردم رصد شود که این امر رضایت بیشتر شهروندان را در پی داشته است.

سردار امیری مقدم در بخش دیگری از سخنان خود از رایزنی‌های پلیس استان با آستان قدس رضوی برای پیشگیری از وقوع تصادفات در محورهای پرتردد خبر داد و گفت: طبق اعلام تولیت آستان قدس رضوی استراحتگاه‌هایی در محورهای پرتردد احداث خواهد شد که نتیجه مثبت آن را در سال‌های بعد خواهیم دید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.