۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 512708

حساب بانکی خانم معلم به خاطر یک سهل انگاری در انتخاب نرم افزار افزایش فالوور خالی شد.

درس دزد اینترنتی به خانم معلم جوان

قدس آنلاین - حساب بانکی خانم معلم به خاطر یک سهل انگاری در انتخاب نرم افزار افزایش فالوور خالی شد.

به گزارش خبرنگار ما مهدی حقدادی قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای در تشریح این خبر گفت: خانم معلم یک شب که در حال کار کردن با سیستم رایانه‌ای خود بوده، تصمیم می‌گیرد که تعداد فالوورهای صفحه اینترنتی خود را افزایش دهد، دراین میان با سایتی آشنا می‌شود که مدعی است با پرداخت هزینه‌ای اندک بر تعداد فالوورهایش اضافه می‌کند. او اقدام به دانلود نرم افزار می‌کند و برای پرداخت هزینه به صفحه بانکی هدایت می‌شود.

قاضی حقدادی می‌افزاید: این درحالی است که این صفحه جعلی بوده و به محض وارد کردن اطلاعات کارت بانکی افراد شیاد دست به کار شده و حساب بانکی این خانم معلم را خالی می‌کنند.

پیام‌هایی که برای خانم معلم ارسال می‌شود نشان می‌دهد که به جای هزینه اندک نرم افزار کل حسابش خالی شده است و در آن موقع شب هم کاری از دستش برنمی‌آید.

او صبح روز بعد به بانک می‌رود و دلیل خالی شدن حسابش را جویا می‌شود و آنجاست که با فیشینگ به عنوان ترفند کلاهبرداران آشنا می‌شود.

قاضی حقدادی در ادامه خاطرنشان می‌کند: پس از مراجعه این زن به دادگاه و اعلام اینکه یک میلیون و پنجاه هزار تومان موجودی حسابش به صورت غیرمجاز برداشت شده است، دستورات لازم به پلیس فتا داده شد، مأموران پلیس فتا نیز در جریان بررسی‌های فنی و تخصصی خود، متهم را شناسایی کردند. آن‌ها این متهم را در حال تحویل کالایی که به صورت اینترنتی و با برداشت از  حساب شاکی خریده بود دستگیر کردند.

به گفته قاضی حقدادی بررسی سیستم رایانه‌ای متهم نشان داد که وی اقدام به جعل درگاه یکی از بانک‌ها کرده و به وسیله آن اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب طعمه‌هایش می‌کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.