سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: با توجه به تجربه جدیدی در برگزاری انتخابات الکترونیکی، مقرر شد صندوق‌ها در شعباتی عملیاتی شود که پیش‌بینی رأی مأخوذه بیش از یک هزار رأی نباشد.

برگزاری الکترونیکی انتخابات در شعبات با کمتر از هزار رای

 به گزارش «قدس آنلاین»،  فرهاد تجری سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور گفت: با توجه به ظرفیت برپایی ۱۰ هزار صندوق رأی الکترونیک توسط وزارت محترم کشور، درخواست کرده‌ایم این صندوق‌ها فقط در شهرهایی عملیاتی شود که ظرفیت کرسی شوراها در آن هفت و ۹ نفر است.

وی با اشاره به این که مجموعا ۱۳۲ شهر با تعداد کرسی ۷ عضو و ۳۴ شهر با تعداد کرسی ۹ عضو در کل کشور وجود دارد، افزود: در جلسه‌ای که با وزارت محترم کشور داشتیم مقرر شد با توجه به تعداد محدود صندوق‌های الکترونیکی، در تعداد متناسبی از این شهرها امکان رأی گیری الکترونیکی فراهم شود به طوری که در هر شعبه اخذ رأی حداقل سه و حداکثر ۵ صندوق الکترونیکی پیش‌بینی شود.

تجری همچنین تأکید کرد: با توجه به تجربه جدیدی که در برگزاری انتخابات الکترونیکی شاهد آن هستیم، مقرر شد صندوق‌ها در شعباتی عملیاتی شود که پیش‌بینی رأی مأخوذه بیش از یک هزار رأی نباشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.