وزیر کشور آلمان ضمن محکوم کردن اتهامات ترکیه علیه آلمان، این گونه اقدامات تحریک آمز را تاکتیکی برای دستیابی به نتیجه مطلوب در همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه از طرف آنکارا دانست.

تحریکات ترکیه تاکتیکی برای دستیابی به نتیجه مطلوب در همه پرسی قانون اساسی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از نشریه "دی سایت"، "توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین به مسئله مناقشات با ترکیه پرداخته و بار دیگر تاکید کرد که با وجود موضع انتقادی درباره نشست تبلیغاتی وزرای ترک در آلمان هیچ گونه ممنوعیت سفری برای آن ها در دستور کار نیست. با این حال محدودیت هایی وجود دارد.

وی درباره اتهام اخیر رئیس جمهور ترکیه به مرکل مبنی بر اینکه وی تروریست ها را در آلمان مخفی می کند گفت: ما نمی خواهیم روی این گونه تحریکات ترکیه با اقدامات تحریک آمیز پاسخ دهیم. دمایزیر بر این عقیده است است که این اقدامات تحریک آمیز تاکتیکی از طرف ترکیه به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب دولت در همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه صورت می گیرد.

وزیر کشور آلمان همچنین این مسئله را تایید کرد که لیستی درباره حضورهای تبلیغاتی وزرای ترک در آلمان را دریافت کرده است .

وی همچنین گفت که مرزها و محدودیت های آشکاری برای من وجود دارد که رواداری و تحمل من در آن به پایان می رسد. وی درباره عبور از این مرزها از جمله به مقایسه آلمان با نازیسم از طرف برخی سیاستمداران ترک اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.