بالاتر از فن خال، پپ بهترین آمار را در میان تمام مربیان تاریخ رقابت‌های اروپا که به صد بازی رسیده‌اند، ثبت کرده است.

آمار فوق العاده گواردیولا در لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش قدس آنلاین، پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی فرداشب در مقابل موناکو صدمین بازی خود به عنوان مربی را در رقابت‌های اروپایی تجربه خواهد کرد. فارغ از هر نتیجه‌ای در این دیدار، گواردیولا بهترین آمار در تاریخ این رقابت‌ها در ۱۰۰ بازی ابتدایی به ثبت رسانده است.

به گزارش as، پپ و تیمش به پشتوانه نتیجه مطلوب بازی رفت (۵ بر ۳)، فرداشب برای صعود به جمع هشت تیم برتر اروپا شانس بیشتری خواهند داشت. این بازی برای پپ یک بازی ویژه خواهد بود. او در این بازی، صدمین حضورش به عنوان مربی در رقابت‌های اروپایی را جشن خواهد گرفت. پس از چهارفصل حضور در بارسلونا، سه فصل در بایرن مونیخ و بیش از یک نیم فصل در منچسترسیتی، پپ به جمع صدتایی‌های اروپا خواهد پیوست.

به نقل از طرفداری، مطابق انتظار گواردیولا در این ۹۹ بازی، بهترین آمار ممکن را در میان تمام مربیانی که به این تعداد حضور رسیدند، در اختیار دارد. ۶۱ پیروزی، ۲۳ تساوی و تنها ۱۵ شکست به این معناست که او بالاتر از لوئیس فن خال با ۳۱ پیروزی، ۲۲ تساوی و ۱۷ شکست، بهترین عملکرد را داشته است. پس از این دو هم رافا بنیتز قرار دارد. بنابراین، هر نتیجه‌ای هم که در بازی مقابل موناکو به دست آید، این رکورد را از پپ نخواهد گرفت. گواردیولا در صورت پیروزی برابر تیم ژاردیم حتی رکورد جدیدی در تعداد پیروزی به ثبت خواهد رساند.(۶۲).

گواردیولا بیست و نهمین مربی تاریخ خواهد بود که به این تعداد حضور در رقابت‌های اروپایی می‌رسد. سومین مربی اسپانیایی از این لحاظ. همراه با امری و بنیتز.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.