مشهد- معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: خدام و خدمتیاران بارگاه مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) در آستانه عید نوروز ۹۶ به عیادت ۱۴ هزار بیمار در سراسر کشور می‌روند.

خدام رضوی به عیادت ۱۴هزار بیمار در سراسر کشور می‌روند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی خاکسار قهرودی با اعلام این خبر، اظهار کرد: بررسی دستورهای اجتماعی اسلام، ما را به این مهم رهنمون می‌کند که اتحاد و اخوت بین اجتماع مسلمانان از اصول اساسی اسلام است و دستور به عیادت بیماران و دعا بر بالین آنان و به‌ویژه دستور به عیادت بیماران محروم و مستضعف در اسلام مورد تاکید است. از این رو خدام و خدمتیاران حرم مطهر رضوی در آستانه عید نوروز بر بالین بیمارانی که سرپرستی خانواده را برعهده دارند و مدت‌هاست در بستر بیماری هستند، حاضر می‌شوند و از این بیماران و خانواده آن ها دلجویی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این عیادت‌ها خدام پرچم متبرک بارگاه مطهر رضوی را نیز همراه خود دارند، اظهار کرد: خدام ضمن تحویل بسته‌های نمک متبرک و هدایای فرهنگی، بیماران و خانواده‌های آن ها را برای صرف غذای متبرک به میهمانسرای حضرت دعوت می‌کنند.

وی افزود: همچنین خدام با شنیدن مشکلات و دغدغه‌های این خانواده‌ها تلاش خواهند کرد تا از طریق سازوکارهای پیش­بینی شده در معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تا حد امکان از مشکلات و مصائب آن‌ها گره گشایی کنند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه انتقال معنویت حرم مطهر رضوی به منازل بیماران قطعا آرامش بیشتر و کاهش فشارهای روانی را به ارمغان خواهد آورد، عنوان کرد: امید داریم عطر و شمیم بارگاه مطهر رضوی به بیماران مورد عیادت امید مضاعف برای پشت‌ سر گذاشتن مراحل درمانی را بدهد.

خاکسار با اعلام اینکه تدابیر لازم اندیشیده شده تا بیماران خاص در سراسر کشور بتوانند بدون محدودیت سنی، به اتفاق یک همراه در قالب کاروان‌های «مهر درخشان رضوی» به مشهد مقدس سفر کنند، گفت: تسهیل شرایط تشرف بیماران خاص به حرم مطهر رضوی، گامی است که آستان قدس رضوی با هدف افزایش روحیه و تقویت امید به زندگی در بیماران بی‌بضاعت و در راستای منشور هفتگانه مقام معظم رهبری در توجه و رسیدگی به محرومان برداشته است. به همین منظور افراد واجد شرایط می‌توانند برای استفاده از این مزایا به دفاتر نمایندگی‌ آستان قدس رضوی در سراسر کشور مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.