انتخابات سراسری هلند امروز عرصه رقابت میان سیاستمدار اسلام ستیز و نخست‌وزیر این کشور است.

آغاز انتخابات سراسری در هلند/ رقابت نزدیک راست میانه با راست افراطی

  به گزارش «قدس آنلاین»،  مردم هلند امروز برای شرکت در انتخابات سراسری پای صندوق‌های رای می‌روند. این انتخابات از این جهت که حزب افراطی آزادی برای کسب آرای هر چه بیشتر رقابت می‌کند، مهم است.

بنابر گزارش شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، رقابت میان «مارک روته» نخست‌وزیر هلند از حزب راست‌ مرکزی و «خیرت ویلدرز» با گرایش‌های ضد مهاجرت رقبای اصلی در انتخابات امروز هستند.

روته از انتخابات امروز به عنوان فرصتی برای مردم یاد کرده است تا نشان دهند که با پوپولیسم مخالفند. رقابت‌های تلویزیونی این ۲ نامزد هم حاکی از این است که این افراد شانه به شانه هم پیش می‌روند.

ویلدرز از خروج هلند از اتحادیه اروپا حمایت می‌کند وی می‌خواهد همه مساجد هلند را تعطیل کند و قرآن را ممنوع کند. حزب آزادی به رهبری وی تاکنون از حمایت بیشتری برخوردار بوده اما پیش‌بینی شده است که این حمایت احتمالا کاهش می‌یابد.

انتخابات امروز در بحبوحه تنش در روابط میان ترکیه و هلند و همچنین با توجه به اینکه اولین انتخابات مهم از ۳ انتخابات مهم در سال جاری در اروپاست، اهمیت دارد.

در سال جاری، فرانسه و آلمان هم شاهد برگزاری انتخابات خواهند بود و در این کشورها هم خطر روی کار آمدن پوپولیست‌ها دیگر موضوعی است که موجب نگرانی‌ است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.