بردسکن- هفتمین دوره اردوهای جهادی «مهر باران»، همانند سال‌های گذشته طی سه هفته متوالی در آخر اسفندماه و ایام تعطیلات نوروز از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با حضور بیش از بیست نفر از دانشجویان علاقمند در روستای محمدزورآب در ۷۰ کیلومتری شمال غرب شهرستان بردسکن آغاز شد.

حسین یوسفی مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این دوره جهادی که در قالب کلاس‌های هنری، بهداشتی، فعالیت‌های دینی و مذهبی و .... اجرایی خواهد شد، طی سه هفته، گروه اول از تاریخ ۲۳ الی ۲۹ اسفندماه جاری، گروه دوم، ۲۹ اسفند ۹۵ الی ششم فروردین ۹۶ و گروه سوم، ششم فروردین الی ۱۲ فروردین آینده برنامه ریزی شده است.

وی افزود: کلاس‌های هنری ویژه بانوان، شامل، گل‌سازی،طراحی لباس، چرم‌دوزی، عروسک‌سازی، جعبه‌سازی، خیاطی، نقاشی(مداد و آبرنگ) و روبان‌دوزی می باشد و کلاس های آموزشی ویژه دانش آموزان شامل هنری، فرهنگی و مذهبی  است، بر همین اساس افرادی که به عنوان مدرس کلاس‌های هنری در این طرح شرکت می‌کنند،علاوه بر علاقه فردی، در آن زمینه صلاحیت و سابقه اجرایی نیز دارند.

یوسفی  عنوان کرد: همچنین فعالیت‌های پزشکی با هدف کنترل و پایش سلامت جسمی و روحی کلیه اهالی روستا انجام می‌شود زیرا با توجه به نیاز جدی روستاهای منطقه به حضور پزشک در آن مناطق، از حضور پزشکان عمومی(حتی در بازه‌های کوتاه‌تر) نیز استفاده می‌شود؛ در این راستا فعالیت‌های بهداشتی رویکرد آموزشی داشته و با هدف ارتقای سطح دانش بهداشتی اهالی در زمینه‌هایی مانند، بهداشت عمومی، دهان و دندان، پوست، مو و ... برای رده‌های سنی مختلف، بانوان و آقایان روستا برنامه‌ریزی شده است. 

وی اظهارداشت: برهمین اساس فعالیت‌های دینی و مذهبی در سه بخش قرآن، احکام و مبانی مهدویت با هدف آموزش روان‌خوانی قرآن کریم، احکام اولیه مورد نیاز اهالی برای رده‌های سنی مختلف بانوان روستا و همچنین مفاهیم اولیه مهدویت و پاسخ به شبهات کلی محسوب می‌شود.

مسئول هفتمین دوره اردوهای جهادی «مهر باران» افزود: با توجه به اشتغال اغلب اهالی روستا به دامداری، در بخش فعالیت‌های دامداری حضور متخصصان این حوزه(دانشجویان تحصیلات تکمیلی و یا دانشجویانی که تجربه اجرایی در این زمینه‌ها دارند) و ارائه اطلاعات مفید و تجارب علمی و عملی به اهالی روستا می‌تواند مفید باشد.وی گفت:اصول نگه‌داری دام‌های سبک و سنگین (گوسفند، شتر و شترمرغ) از اولویت‌های این بخش به شمار می‌روند. به گفته وی کلیه هزینه‌های این طرح (رفت و آمد، اسکان، پذیرایی و امکانات مورد نیاز) با کمک خیرین فراهم شده و از دانشجویان برای شرکت در این طرح وجهی دریافت نخواهد شد.

لازم به یادآوری است که اهالی روستا در طی این سه هفته از حضور پزشک عمومی،دامپزشک و روحانی نیز بهرمند خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.