مردم آمار واقعی را از غیر واقعی تشخیص می دهند مثلا درخصوص مسکن مردم متوجه هستند که مسکن در رکود است یا در حوزه تولیدات دانش بنیان نتوانسته ایم توفیقات چندانی داشته باشیم.

مردم آمار غیر واقعی را تشخیص میدهند/تولید ملی به علت واردات کالاهای خارجی ناکام مانده است

قدس آنلاین - اسدالله عباسی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با قدس آنلاین ضمن تبریک سال نو به ملت شریف ایران، درخصوص بیانات و پیام نوروزی مقام معظم رهبری با اشاره به برآورده نشدن انتظارات مردم و رهبری خاطرنشان کرد : بی شک در حوزه مسایل اقتصادی قدم هایی برداشته شده اما آنچه مشهود است مواجه ما و بسیاری از خانواده ها با خیل عظیم بیکاران و جوانانی است که شغلی ندارند. متاسفانه برخی از کالاها که به صورت رسمی و غیررسمی به کشور وارد می شود کماکان ادامه دارد و از سوی دیگر تولیدات داخلی کشور توانایی رقابت با کالاهای خارجی را ندارد بنابراین موضوعی به نام تولید ملی که متعلق به مردم ایران زمین است ناکام مانده و تقویت نمی شود.
وی در این باره گفت :مثلا در حوزه خودروسازی ورود اتومبیل های لوکس به کشور بر صنعت خودروسازی کشور تاثیر گذاشته چرا که خودرو سازی داخلی قادر به رقابت نیست بنابراین به جای اینکه بسیاری از قطعات در داخل تولید شود از خارج خریداری می شود. به هر حال این مساله وجود دارد فکر می کنیم که قطعاتی که از خارج وارد می شود با سهولت و هزینه کمتری تامین می شود! متاسفانه چنین اندیشه ای منجر به عدم تحقق خودکفایی کشور شده و ما را از جاده و مسیر افتخار به تولیدات ملی منحرف کرده است.
عباسی با اشاره به بخشی از پیام نوروزی مقام معظم رهبری در خصوص تولید و اشتغال عنوان کرد: پر واضح است که در آغاز راه هستیم از این رو باید مسولین در ایجاد اشتغال و افزایش تولید ملی با همکاری و همراهی مردم مشارکت کنند. البته لازم است که مسولین آمارهای دقیقی به مردم ارائه دهند و واقعیت ها را با مردم در میان بگذارند.
وی در این باره افزود :بدیهی است مردم آمار واقعی را از غیر واقعی تشخیص می دهند مثلا درخصوص مسکن مردم متوجه هستند که مسکن در رکود است یا در حوزه تولیدات دانش بنیان نتوانسته ایم توفیقات چندانی داشته باشیم. در خصوص فروش نفت هم هر چند رقم فروش ۳ تا ۴ برابر شده است و اعلام شد که با بانک های جهانی در ارتباط هستیم اما شاهد بودیم اعتبارات مورد نیاز کشور تامین نشد بنابراین مجبور شدیم از اوراق بهادار و اوراق مشارکت استفاده کنیم که نشان دهنده مشکلات ما در مسایل اقتصادی است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت :یقینا فعالیت های خوبی هم انجام شده اما به معنای عملکرد مطلوب اقتصادی نیست آنگونه که مقام معظم رهبری در سال ۹۵ عنوان کردند اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد که خوشبختانه این موضوع هدف گذاری شده و در افق ۱۴۰۴، در اسناد بالا دستی و در برنامه های توسعه مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم نمایندگان مجلس و دولت و تمامی نهادهای ذی ربط به حل مساله اشتغال بپردازند چرا که به دنبال اشتغال بحث تولید نیز مطرح می شود. بی تردید در کنار موضوع مهم اشتغال مسایلی از قبیل بهره وری، امنیت خانواده و جامعه و مسایل فرهنگی مطرح می شود. ایجاد و حفظ روحیه انقلابی گری و جهادی در بین مسوولین و مردم می تواند به افزایش تولید و اشتغال کمک کند. امید می رود در سال پیش رو بتوانیم به نقطه مطلوب مورد نظر برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.