کرمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر وارد استان شده اند که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۰درصدی گردشگری در کرمان/ ۱۰۵ اقامتگاه بوم گردی کرمان میزبان گردشگران هستند

محمود وفایی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از افزایش ۳۰ درصدی مسافرت ها به استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: باوجود هشدارهای هواشناسی در خصوص استقرار جو ناپایدار بر آسمان استان کرمان در هفته اول تعطیلات نوروزی، شاهد حضور  گردشگران بسیاری در استان بودیم.

وی با بیان اینکه مبادی ورودی استان، از ورود بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر خبر داده اند، ادامه داد: توزیع گردشگر در سطح استان نسبت به سال گذشته بهبود داشته و در شهرهای شهداد، فهرج، نرماشیر، زرند، رابر و بسیاری دیگر از نقاط استان، گردشگران حضور یافته اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: ۱۰۵ اقامتگاه بوم گردی روستایی در روستاهای مقصد گردشگری استان فعال شده اند که هرکدام روزانه بیشتر از سه نفر را پذیرایی می کنند.

وی با بیان اینکه این اقامتگاه ها ظرفیت پذیرایی ۵۰۰ هزار نفر را دارند، افزود: طی روزهای ابتدایی تعطیلات نوروز امسال، بیش از ۳۰ هزار نفر در این اقامتگاه ها اسکان یافته اند.

وفایی در خصوص ماندگاری گردشگران در استان گفت: کرمان استانی است که در همه قسمت های آن، ردپای تاریخ و تمدن و فرهنگ دیده می شود و از طرف دیگر این استان را می توان منطقه ای چهار اقلیم در کشور دانست.

وی ادامه داد: به همین دلیل کرمان مقصد گردشگری مهمی در کشور شناخته می شود و رتبه اول را در جذب گردشگر در کشور دارد.

وفایی گفت: شعار امسال ما در پذیرایی از مسافران نوروزی «بزرگترین مهمان خانه» ایران است که به خصلت خوب کرمانی ها در پذیرایی از مهمانان اشاره دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.