رئیس جمهور با بیان اینکه پروژه راه آهن تهران ـ همدان ـ سنندج باید بعد از سنندج به کردستان عراق برسد، گفت: باید با ادامه این خط به کردستان عراق کشور را از طریق سوریه به دریای مدیترانه وصل کرد.

به گزارش«قدس آنلاین» حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از چندین پروژه حوزه راه در کردستان که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، اظهار کرد: اینکه طول بزرگراه استان کردستان از 105 کیلومتر به 260 کیلومتر ارتقا پیدا کرده، کار قابل توجهی است.

وی پروژه راه آهن تهران ـ همدان ـ سنندج را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه راه در کشور عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی در راستای اجرای این پروژه مهم در سه بخش تهران، همدان و سنندج در حال انجام است که امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

رئیس اظهار کرد: پروژه این راه آهن باید بعد از اینکه به سنندج رسید ادامه پیدا کند و از سنندج به کردستان عراق برسد.

وی خاطرنشان کرد: باید با ادامه این خط راه آهن در سنندج به کردستان عراق کشور را از طریق سوریه به دریای مدیترانه وصل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه این پروژه باید راهی برای اتصال تهران به مدیترانه باشد، گفت: راه‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج جزء مهم‌ترین راه‌آهن‌ها در سطح کشور است.

روحانی در ادامه در مراسم بهره‌برداری از تونل انقلاب سنندج نیز اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که در بحث اعتبارات وجود دارد حمایت از شهرداری‌ها را ضروری می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای رفع مشکلات شهری همه باید دست به دست هم بدهیم و بستر را برای توسعه و رفع این مشکلات فراهم سازیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.