مشهد- فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز از ثبت نام ۴۸۷ نفر برای حضور در عرصه انتخابات شوراهای شهر و روستای این شهرستان خبر داد .

رشد ۴۹ درصدی ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر  و روستا های طرقبه شاندیز

سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: تعداد افرادی که در شهرستان طرقبه شاندیز  از ۳۰ اسفند سال ۹۵ تا ششم فروردین ۹۶ در فرمانداری ها و بخشداری ها برای حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند ۴۸۷ نفر است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد شامل ۳۶ زن و ۴۵۱ مرد است، افزود: داوطلبان حوزه شهری ۹۱ نفر بوده که از این میان  ۴۲ نفر از داوطلبان مربوط به شهر طرقبه و ۴۹ نفر شهر شاندیز هستند.

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز تصریح کرد: در مقایسه آمار ثبت نامی سال ۱۳۹۶ نسبت به ۱۳۹۲ انتخابات شوراهای شهر در شهر طرقبه ۳۴ نفر و شهر شاندیز ۲۷ نفر و در مجموع ۶۱ بوده اند که در حال حاضربا ثبت نام ۹۱ نفر در دو شهر ۴۹ درصد افزایش ثبت نام را در دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر شاهد هستیم.

حسینی خاطرنشان کرد: داوطلبان ثبت نام شده برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا نیز در شهرستان۳۹۶ نفر هستند که شامل ۲۲ داوطلب زن و۳۷۴ داوطلب مرد می شوند.

وی ادامه داد: این داوطلبان دارای تحصیلات حوزوی، دکترا در شته های مختلف و دارای مدارکی در مقاطع فوق لیسانس ، لیسانس، فوق دیپلم و سواد خواندن و نوشتن دارند.

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز گفت: براساس قانون انتخابات مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت،  مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا ۲۰ هزار نفر جمعیت، مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار و دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار جمعیت الزامی است.

گفتنی است جوان ترین و پیرترین فرد داوطلب شهرستان طرقبه شاندیز از روستای زشک می باشند که به ترتیب با ۲۵ و ۸۰ سال سن در انتخابات شوراها ثبت نام کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.