تبریز- دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان آذربایجان شرقی از بازدید بیش از یازده هزار نفر از آغاز تعطیلات نوروزی تا روز ۱۱ فروردین ۹۶ از قلعه ضحاک شهرستان هشترود خبر داد.

۱۱ هزار نفر از قلعه ضحاک هشترود بازدید کردند

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی آبدار گفت: تاکنون بیش از ۵۴ اثر تاریخی و گردشگری در این شهرستان به ثبت رسیده که بیشتر آن ها در ایام تعطیلات نوروزی برای بازدید گردشگران نوروزی آماده شده است.

وی با بیان اینکه آمار بازدید کنندگان از قلعه باستانی ضحاک هشترود نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: این شهرستان به غیر از این قلعه دارای اماکن تاریخی و باستانی متعددی مانند مجموعه تاریخی بایزید، مساجد جامع، روستای لامشان، جاده سلامت، امامزاده سید کمال الدین و سید جمال الدین، غار آهکی آغبلاغ و دریاچه طبیعی سد سهند، دامنه های کوه سهند، رودخانه قرانقو چای، مناظر طبیعی اطراف قلعه ضحاک، چشمه اسرارآمیز پیر سقای چاراویماق است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای آشنایی گردشگران و میهمانان نوروزی با غذاها و صنایع دستی شهرستان، نمایشگاه نوروزی سوغات و صنایع دستی در مسیر قلعه ضحاک هشترود بر پا شده است.

آبدار در پایان اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات مناسب به گردشگران،  بازدید های نظارتی از مسافرخانه ها، ستاد اسکان فرهنگیان و غذاخوری های بین راهی صورت گرفته تا آرامش و آسودگی مورد نیاز مسافران و گردشگران در ایام نوروز در این شهرستان تامین شود.

گفتنی است قلعه «ضحاک» شهرستان هشترود که طی شماره ۴۲۹ جزء آثار ملی به ثبت رسیده است، در۱۶ کیلومتری جنوب شرقی شهر هشترود قرار گرفته است.

این مجموعه در محوطه کوهستانی کشیده بر بال ارتفاعات سرمه لو و در احاطه تلاقی دو رودخانه قرانقو و شورچای قرار گرفته است.

شهرستان هشترود با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.