نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: هر کسی کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب باشد، همه متعهد هستیم به او کمک کنیم.

همه متعهدیم به کاندیدای نهایی «جبهه مردمی» کمک کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،  علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست اقشار و کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که عصر امروز (دوشنبه 14 فروردین) برگزار شد، با اشاره به وجود تبعیض در کشور، اظهار داشت: انقلاب اسلامی پس از 38 سال در مرحله دوم خود متوقف شده است. به نظر می‌رسد که ما راه را اشتباه رفته‌ایم و باید بازگردیم. انقلاب اسلامی در سال 57 به پیروزی رسید و فتح لانه جاسوسی انقلاب دوم ما بود.

وی افزود: ما امروز نیازمند انقلاب سوم هستیم و باید کشور را براساس مکتب امام بسازیم. کشور باید بر مدار خودباوری حرکت کند. انسان غربی مبنای فکری‌اش سودجویی است، در حالی که غایت انسان در نگاه اسلامی کمال‌طلبی است.

عضو موسس جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ادامه داد: ما در مدل اسلامی تأکیدی بر تربیت نداریم و جامعه را یک جمع جبری نمی‌دانیم، چرا که وقتی قرار است انسان کمال‌جو باشد، جامعه نیز به دنبال رشد و تعالی حرکت می‌کند.

زاکانی تصریح کرد: ما باید مقدمات ظهور را فراهم کنیم و در چنین جامعه‌ای فرهنگ زیرساخت است، نه اقتصاد و پایه حل مشکلات اقتصادی نیز فرهنگ است.

وی عنوان کرد: اقتصاد اولویت امروز کشور است و مشکل جامعه ما را فرهنگ حل می‌کند و باید به مبانی خود بازگردد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس بیان کرد: تا زمانی که عوامل فرسوده و نابارور به مکتب امام در جامعه باشند، نمی‌توانیم مسیر دیگری را انتخاب کنیم، لذا باید اقتصاد را مردمی کرد، همان‌طوری که دفاع را مردمی کردیم.

زاکانی به تسهیل امر ازدواج اشاره کرد و گفت: رفع دغدغه‌های معیشتی به بهبود وضعیت سلامت، امنیت و مسکن کمک می‌کند.

وی به موضوع تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: تعلیم و تربیت شامل مدرسه، مسجد، دانشگاه، حوزه علمیه و تمام نهادهای فرهنگی کشور است. در میان 4.5 میلیون دانشجوی کشور، بیش از دو میلیون آنها دانشجوی علوم انسانی هستند و ما به صورت رایگان این فرصت را در خدمت غرب قرار دادیم و هیچ کسی به مطالبات رهبری در این زمینه توجهی ندارند.

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی توجه به مباحث سلامت، رفاه، کار، تولید، تجارت، اقتصاد و غیره را مهم برشمرد و تأکید کرد: امروز متأسفانه اکثر بانک‌های ما ورشکسته هستند، اما چرا آن را اعلام نمی‌کنند. نرخ سود بین بانکی 30 درصد است و بانک‌ها به صورت پشت پرده به یکدیگر پول قرض می‌دهند و سیستم ربوی بانک‌ها نیز کمرشکن شده است.

زاکانی عنوان کرد: 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی ما تشکیل شده که با توجه به دو طرفه بودن این پرونده‌ها، حدود 30 میلیون پرونده قضایی داریم، آن هم با 7 هزار قاضی که باید برای این حوزه نیز برنامه دقیق و مدونی داشت.

وی به وجود فساد، عدم شفافیت، بی‌عدالتی و فقر در کشور اشاره کرد و گفت: این مسائل کشور را به آتش می‌کشاند. ما در سال‌های اول جنگ و در زمان فرماندهی بنی‌صدر 4 عملیات انجام دادیم که در هر 4 عملیات از جمله کرخه، هویزه و آبادان شکست خوردیم، اما زمانی که با باور و ایمان و خودباوری در مسیر حرکت کردیم، موفق شدیم.

عضو موسس جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همه مکلف هستیم به خروجی آن پایبند بوده و متعهد هستیم هر کسی کاندیدای نهایی جمنا باشد به او کمک کنیم.

زاکانی تأکید کرد: ما پایه‌های کار را از پایین گذاشته‌ایم و لایه‌های نهایی آن نیز فضای بین‌المللی است که برای آن برنامه داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اصلاح وضع موجود چقدر زمان نیاز دارد؟ گفت: یک زمان‌بندی ما تا سال 98 است که برای کارهای فوری نیاز داریم و یک دوره دیگر نیز تا سال 1400 و دوره سوم نیز تا سال 1404 است که چشم‌انداز ما نیز محسوب می‌شود، اما با همین دست فرمانی که دولت‌ها پیش می‌روند ما تا 40 سال دیگر نیز نمی‌توانیم به چشم اندازی برسیم.

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه‌های خود را در مجمع روز پنجشنبه ارائه می‌کنم و معتقدم طی چهار سال می‌توان فقر را ریشه‌کن و فساد و تبعیض را به سمتی سوق داد که مردم در جامعه احساس عدالت کنند.

وی تأکید کرد: حقوق رئیس‌جمهور باید مانند حقوق معلمان شود و این موضوع شدنی است. یک عده نمی‌خواهند همرنگ جماعت شوند، در حالی که حقوق وزرا حداکثر باید مانند اساتید دانشگاه باشد.

زاکانی تصریح کرد: مرکز تمام تغییرات دولت است و در دولت باید کسی باشد که منطق رهبری را فهم کند تا بتواند دست به تحول بزند، هنر یک رئیس‌جمهور اداره ژنرال‌هاست. رهبر ما فردی است که در 38 سال گذشته در جایگاه‌های مختلف حضور داشته و کشور را مانند کف دست خود به خوبی می‌شناسد.

وی معتقد است که قبیله‌سالاری را باید کنار گذاشت و باید برای جوانان اشتغال فراهم کرد. جامعه باید به یک جامعه جوان تبدیل شود و این جامعه جوان می‌تواند به بهترین نحو در اداره کشور مشارکت داده شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی در مورد تایید صلاحیتش در انتخابات سال 92 گفت: دست آنها درد نکند که کار ما را راحت کردند و بنده نیز در نامه‌ای از شورای نگهبان تشکر کردم. 

زاکانی تأکید کرد: متأسفانه امروز نظامات کشور ما با نگاه غرب‌گرایانه ترسیم شده که توسط آقای هاشمی و با الگوگیری غلط از غرب و استمرار آن در دولت اصلاحات و با الگوگیری سیاسی غلط ادامه یافت که نیازمند اصلاح آن هستیم.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران هر کسی فکر کند از دیگران بهتر است، غرق بدبختی است، گفت: بنده 15 اردیبهشت سال 92 خدمت رهبری رسیدم و ایشان فرمودند من نمی‌گویم بیایید یا نه، اما در عین حال فرمایشی داشتند که به گفته افرادی که آنجا بودند، این سخنان را به 11 نفر دیگر نگفته بودند.

عضو موسس جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: بنده احساس تکلیف کردم که باید بیایم، آقای جنتی به بنده گفتند که مشکلی ندارم، اما بعد از آن نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد، هر چند که ما هیچ ادعایی نداریم و یک بسیجی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.