زاهدان- کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: براساس تحلیل نقشه های پیش یابی، مدل های جوی دریای عمان با افزایش سرعت بادهای غربی- شمال غربی (حدود60 تا 70 کیلومتربرساعت) متلاطم وتوفانی پیش بینی می شود.

وزش باد شدید و گرد و خاک در سیستان و بلوچستان/ ساحل‌نشینان به دریا نروند

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی افزود: شرایط برای رفتن به دریا به هیچ عنوان مساعد نیست و  ارتفاع موج در برخی نواحی به بیش از ۳ متر نیز خواهد رسید.

کارشناس هواشناسی استان در ادامه خاطرنشان کرد: لازم است از امروز تا روز جمعه هفته جاری از فعالیت قایق های صیادی و شناورهای سبک جلوگیری به عمل آید و عملیات دریایی با احتیاط صورت گیرد.

وی تصریح کرد: سه شنبه تا پنج شنبه در شمال استان ( زابل، زهک، هیرمند، هامون، نیمروز)، نوارغربی(از شوره گز تا زرآباد)، مرز شرقی( میرجاوه تا گواتر) و نواحی جنوبی تر و سواحل استان بادشدید (حدود ۷۰ تا۸۰کیلومتربرساعت) سبب گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

ملاشاهی گفت: شدت وزش باد در روز چهارشنبه پیش بینی می‌شود و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- بم، ایرانشهر-بم، ایرانشهر-گلمورتی- رودبار و چابهار –جاسک محتمل است.

وی تصریح کرد: طی این مدت دمای هوا حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه به طور موقت کاهش می یابد و از جمعه افزایش دما در استان انتظار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.