ایلام- سرپرست پلیس راه استان ایلام گفت: در نوروز امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در سطح استان ایلام میزان تصادفات فوتی ۲۹ درصد و تصادفات جرحی نیز ۱۰ درصد کاهش یافت.

تصادفات فوتی در ایلام  ۲۹ درصد کاهش داشت

سرهنگ رضا همتی زاده روز سه شنبه در گفت‌ وگو با قدس آنلاین با بیان اینکه پلیس راه استان با بسیج نیروها و امکانات خود، در ایام نوروز امسال به خوبی پای کار بوده و خدمات چشمگیری داشته است، اظهار داشت: در این مدت تلاش های ارزشمندی از سوی همکاران در راستای برقراری امنیت و انضباط ترافیکی، مهار و کاهش تلفات جاده ای، برخورد قاطع با رانندگان متخلف، خطرآفرین و قانون شکن صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه علی رغم افزایش حجم مسافرت ها در مسیرهای مواصلاتی استان، خوشبختانه امسال شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات جاده ای در سطح استان بوده ایم، افزود: مشارکت، تعامل، همکاری و همیاری مردم، دستگاه ها و نهادهای مرتبط  در ایام نوروز امسال بسیار مطلوب و ستودنی بوده است.
سرپرست پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه در نوروز امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در سطح استان ایلام میزان تصادفات فوتی ۲۹ درصد و تصادفات جرحی نیز ۱۰ درصد کاهش یافته است، بیان داشت: در این مدت تعداد ۱۶۱ دستگاه خودرو متخلف نیز به‌علت تخلفات حادثه‌آفرین، توقیف و روانه پارکینگ شده اند.
سرهنگ رضا همتی زاده با اشاره به اینکه در این مدت تعداد ۱۱۰دستگاه موتورسیکلت متخلف؛ توقیف و راهی پارکینگ شده اند، یادآور شد: از ۵۰ راننده وسایل حمل و نقل عمومی که مشکوک به مصرف مواد مخدر و مسکرات بوده اند، آزمایشات لازم به عمل آمده که متأسفانه نتیجه آزمایش ۴۰ نفر از این رانندگان مثبت بوده است.
وی با بیان اینکه پرونده ۲۰۰ نفر از رانندگان به‌علت جرائم و تخلفات رانندگی، در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: پلیس راه استان با متخلفان، هنجارشکنان و قانون شکنان به شدت و بدون اغماض برخورد می کند و پرونده متخلفین را بدون فوت وقت در اختیار محاکم قضایی قرار می دهد.
سرپرست پلیس راه استان ایلام با اشاره به اینکه آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در جامعه؛ نقش بسزایی در کاهش تخلفات دارد، تصریح کرد: در ایام نوروز امسال بیش از ۳۰ هزار بروشور و تراکت حاوی پیام های ترافیکی و امنیتی در بین رانندگان و مسافران نوروزی در سطح استان توزیع شده است.
سرهنگ رضا همتی زاده نقش رسانه های دیداری و شنیداری در پیشبر اهداف درون و برون سازمانی را بسیار حائز اهمیت و شایسته تقدیر ارزیابی و تأکید کرد: در این مدت همه رسانه ها بویژه صدا و سیمای استان، تلاش های بسیار زیادی برای اطلاع رسانی، تنویر افکار عمومی، آموزش و فرهنگ سازی داشته اند که واقعاً زحمات شان شایسته تقدیر است.
وی گفت: هم اکنون تمام راه‌های مواصلاتی استان باز و تردد در آن ها به خوبی در جریان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.