ساری- معاون توانبخشی بهزیستی مازندران گفت: در سطح استان مازندران چهار مرکز توانبخشی اختلال طیف اوتیسم از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کردند.

ضرورت تشخیص زودهنگام اوتیسم/ ۴ مرکز توانبخشی اختلالات اوتیسم در مازندران فعالیت می کند

به گزارش قدس آنلاین، اختلال اوتیسم دسته‌ای از اختلالات رشدی است که توانایی فرد را برای برقراری ارتباط با دیگران و همچنین حضور در اجتماع را تحت تاثیر قرار می دهد. عبدالرضا قلندری درباره آگاه سازی نسبت به اختلال اوتیسم با اشاره به اینکه افراد دارای اختلال اوتیسم در زمینه های ارتباط کلامی و غیر کلامی، رفتارهای اجتماعی و غیره با افراد گروه سنی خود تفاوت دارند، اظهار کرد: چنانچه افراد مبتلا به اوتیسم در سنین پایین تشخیص داده شوند و در مسیر صحیح آموزش و درمان قرار گیرند پیشرفت بسیار خوبی خواهند داشت.

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان چهار مرکز توانبخشی اختلال طیف اوتیسم از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کردند و خدمات روان شناختی، کاردرمانی، گفتار درمانی و بازی درمانی به این افراد ارائه می دهند، ادامه داد: با توجه به ضرورت تشخیص زودهنگام اوتیسم و انجام مداخلات به هنگام برای پیشگیری از پیچیده تر شدن علائم و همچنین اطلاع از آمار دقیق افراد مبتلا به این اختلال برنامه ملی غربالگری، تشخیص و مداخله در اختلال طیف اوتیسم در کودکان ۲ تا ۵ سال در چهار سطح در حال اجرا است.

قلندری گفت: والدین برای ارزیابی و سنجش کودکان و دریافت پرسشنامه غربالگری اوتیسم می توانند به تمامی ادارات بهزیستی سطح استان و مراکز آموزشی توانبخشی طیف اوتیسم مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.