هیرمند- فرماندار هیرمند گفت: بازارچه مرزی گمشاد از سوی جمهوری اسلامی ایران فعال است ولی افغانستان این بازارچه را یک طرفه تعطیل کرده است.

بازارچه مرزی گمشاد از طرف افغانستان یک طرفه تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی پیری درباره فعالیت بازراچه مرزی گمشاد اظهار کرد: بازارچه مرزی گمشاد از طرف جمهوری اسلامی ایران باز است اما افغانستان فعالیتی در آنجا انجام نمی‌دهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا این بازارچه قبلا تعطیل بوده است تصریح کرد: بازارچه مرزی گمشاد از طرف جمهوری اسلامی ایران همیشه باز است اما افغانستان بازارچه را باز نمی‌کند و زمانی که بازارچه مرزی از سوی افغانستان باز نباشد عملا کاری نمی توان انجام داد.

وی ادامه داد: از طرف افغانستان باید یک لابی از سوی مردم یا مسئولین ایجاد شود که مامورین هماهنگی برای صادرات کالا را به آنطرف انجام دهند.

پیری بیان کرد: برخی مواقع لابی مردمی و لابی مسئولین محلی در طول یک هفته ۲یا ۳ روز در ساعتی خاص باز می‌شود که مردم آن طرف بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

پیری با بیان اینکه در بحث صادرات، صادرات همه کالا انجام می‌شود عنوان کرد: واردات در بازارچه مرزی گمشاد تنها در بحث دام انجام می‌شود.

فرماندار هیرمند در مورد معبر مرزی گلشاه گفت: این معبر تاپایان سال گذشته باز بوده و فعالیت در آن انجام می شد اما فعلا بسته است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل تعطیلی معابر مرزی در رابطه با دستگاه های نظارتی است که معابر را غیر قانونی می‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.