مشگین شهر- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر گفت: حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر با اقدام به موقع عوامل یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شدند.

سارقان اموال تاریخی فرهنگی مشگین شهر دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، محرم جعفری صبح سه شنبه در جلسه بررسی راهکارهای مقابله با حفاری های غیر مجاز آثار تاریخی و باستانی در مشگین‌شهر اظهار کرد: افراد فرصت طلب در ایام تعطیلات نوروز اقدام به حفاری غیرمجاز و غارت اموال فرهنگی تاریخی در یکی از گورستانهای تاریخی شهرستان مشگین‌شهر کرده بودند که توسط نیروهای انتظامی و عوامل یگان حفاظت دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه اشیاء مکشوفه شامل کوزه سفالی دسته دار، ظرف سفالی دهن شبدری، قوری ناودانی شکل و کاسه و پیاله سفالی است، تصریح کرد: براساس بررسی کارشناسان باستان‌شناسی احتمال می‌رود این آثار مکشوفه مربوط به دوره اشکانی باشند.

جعفری از تشدید برخورد با حفاران آثار تاریخی و باستانی مشگین‌شهر خبر داد و گفت: هر گونه حفاری در عرصه و حریم آثار تاریخی شهرستان جرم محسوب شده و با حفاران غیرمجاز و غارتگران میراث فرهنگی و آثار تاریخی در شهرستان برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: مردم نیز می‌توانند در این زمینه همکاری و مشارکت داشته و در صورت مشاهده هر گونه حفاری مشکوک و غیرمجاز در این حوزه مراتب را به پلیس ۱۱۰ یا اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر اطلاع دهند تا برخورد به‌موقع و قانونی با متخلفان و سودجویان انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.