بجنورد- مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام البیض و موعد اعتکاف رجبیه، ۲۵۰ روحانی مبلغ و مبلغه به مساجد میزبان معتکفان در این استان اعزام می‌شوند.

۲۵۰ روحانی در خراسان شمالی به جمع معتکفین می پیوندند

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: این روحانیان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه داخلی استان به مساجد میزبان معتکفان برادر و خواهر در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی فرستاده می‌شوند.

 وی افزود: برای هدایت و مدیریت برنامه‌های فرهنگی و معنوی اعتکاف ۲۵۰ روحانی مبلغ و بانوی مبلغه به مساجد میزبان اعتکاف بخش برادران و خواهران فرستاده می‌شوند که از این تعداد ۱۶۰ نفر روحانی مبلغ و ۹۰ نفر نیز بانوی مبلغه هستند.

وی در رابطه با ثبت نام نیز خاطرنشان کرد: ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان برای شرکت در این آیین معنوی در استان از دهم فروردین‌ آغاز شده و تا بیستم این ماه ادامه دارد.

وی افزود: سال گذشته در مراسم اعتکاف ۱۴ هزار نفر شرکت کردند که در حال حاضر در سال جاری ۵۰۰ نفربرای حضور در اعتکاف ثبت نام کردند که امید می‌رود در ایام اعتکاف رجبیه امسال شمار معتکفان خراسان شمالی به نسبت سال گذشته افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه هزینه شرکت در آیین معنوی اعتکاف در شهرستان بجنورد برای هر نفر ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این هزینه در تعدادی از شهرستان‌های خراسان شمالی کمتر از این میزان است که این مبلغ دریافتی به همراه کمک‌های خیران و اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای ارائه خدمات تغذیه‌ای افطار و سحری به معتکفان هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه امسال آیین معنوی اعتکاف در ۱۵۰ مسجد شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی با همکاری نهاد تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط با مساجد برنامه‌های مختلفی ازجمله فرستادن روحانی مبلغ، اجرای برنامه‌های قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی، برپایی حلقه‌های صالحین، مسابقات فرهنگی، تلاوت روزانه سوره یس بعد از نماز صبح و بین نماز ظهر و عصر، اصلاح قرائت نماز، هماهنگی با قاریان و مرتلین حاضر در مراسم به‌ منظور تلاوت سوره‌ها و آیات قرآن کریم و اعمال ام داوود برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امسال هم‌زمان با ایام البیض و موعد اعتکاف، بیش از ۱۵۰ امام جماعت مساجد نیز نمازهای سه‌گانه صبح، ظهر و عصر معتکفان را امامت می‌کنند.

وی در مورد اعتکاف دانشجویی در استان نیز گفت: امسال نیز همانند سال گذشته به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا کلاس‌های درس دانشجویان معتکف تعطیل نشده و کلاس‌های درس در مساجد ویژه اعتکاف دانشجویی نیز دایر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.