رئیس‌جمهور گفت: به‌زودی خبرهای خوشی از دستاوردهای هسته‌ای ایران خواهیم شنید که ثابت خواهد کرد ملت و دولت ایران در راه تکمیل دانش هسته‌ای خود عقب‌نشینی نکرده و مسکوت نمانده است.

روحانی:​​​​​​​ اجازه نمی‌دهیم کسی مردم را از رفتن به‌پای صندوق‌های رأی مأیوس کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در نشست با فعالان و نخبگان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استان سمنان در سالن جلسات جمعیت هلال‌احمر این استان اظهار داشت: تا امروز هر چه به دست آوردیم در سایه‌ امید و توکل به خدا و اعتماد مردم بود.


وی افزود: تا دیروز قطعنامه‌های تهدید کشورهای جهان علیه ایران را شاهد بودیم اما امروز معاهدات و تفاهم‌نامه‌های همکاری‌های دولت‌های دنیا با ایران را شاهدیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به امنیت موجود در کشور، امنیت را بزرگ‌ترین دستاورد دولت یازدهم دانست و بیان کرد: امروز ایران ما از لحاظ آرامش و امنیت در زمره نمونه‌های برتر دنیاست.

روحانی عنوان کرد: به‌زودی خبرهای خوشی از دستاوردهای هسته‌ای ایران خواهیم شنید که ثابت خواهد کرد ملت و دولت ایران در راه تکمیل دانش هسته‌ای خود عقب‌نشینی نکرده و مسکوت نمانده است.

وی با اشاره به نقش همه نیروهای مسلح کشور در تأمین امنیت کشور اضافه کرد: سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای انتظامی و نهادهای امنیتی کشور در این زمینه بسیار تلاش کرده و می‌کنند و اقتدار و امنیت ما مرهون اعتماد و انسجام ملی ایران است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشور روزبه‌روز ازلحاظ شرایط فرهنگی شرایط مناسب‌تری را پیدا می‌کند عنوان کرد: خوشحالم که برای نخستین بار در کشور به‌واسطه یک حادثه (پلاسکو) بدون دخالت دولتی‌ها، گزارش ملی تهیه‌شده و این نشان می‌دهد که ما به دنبال شفافیت اقدامات و تحقق حقوق شهروندی هستیم.

روحانی، امید را دومین دستاورد دولت یازدهم، پس از امنیت و آرامش دانست و اضافه کرد: برخی از آمارها و افتخارات ملی کشور در سال‌های اخیر حتی در 60 سال گذشته نیز بی‌نظیر بوده است.

وی بیان کرد: در سال 94 پس از 63 سال، صادرات غیرنفتی کشور بر واردات برتری یافت و بر اساس آمارهای موجود، در سال گذشته نیز بیش از 300 میلیارد ریال افزایش صادرات بر واردات داشتیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه به‌زودی ایران در زمره کشورهای خودکفا در تولید بنزین می‌رسد افزود: برای نخستین بار ما در چند هفته‌ آینده درزمینهٔ بنزین خودکفا خواهیم شد و به‌عنوان صادرکننده بنزین مطرح می‌شویم.

روحانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم شوراهای اسلامی شهرها و روستاها و ریاست جمهوری و نیز انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به هیچ فردی اجازه نخواهیم داد تا مردم را از رفتن به‌پای صندوق‌های رأی مأیوس کند.

وی با اشاره به برخی خاطرات دوران کودکی خود در شهرهای سمنان و سرخه بیان کرد: برای من تمامی کوچه‌ها و خیابان‌های این استان؛ خاطرات دوران کودکی و نوجوانی است. استان سمنان همواره مردمانی غیور و باعزت داشته و دارد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در استان سمنان گویش‌ها و لهجه‌هایی وجود دارد که به زیبایی این استان افزوده است یادآور شد: زبان سرخه‌ای هم در جنگ تحمیلی به درد ما خورد و هم در مذاکرات هسته‌ای از این زبان استفاده کردیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به نتایج سفر خود در استان سمنان اضافه کرد: 18 طرحی که امروز در استان سمنان افتتاح و آغاز شد نمونه‌ای از تلاش مردم و دولتمردان در این استان بود.

روحانی اضافه کرد: افتتاح راه‌آهن تهران به گرمسار و طرح‌های دولت برای حومه؛ اقدام مناسب دولت برای کاستن از بار جمعیتی تهران است و نشان می‌دهد که ما می‌توانیم تحولی بزرگ را در کشور ایجاد کنیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.