استاندار حمص، حمله موشکی آمریکا به سوریه را خدمت به گروه های تروریستی مانند داعش دانست.

حملۀ آمریکا به پایگاه سوری در حمایت از داعش

به گزارش قدس آنلاین، "طلال البرازی" روز جمعه گفت: حمله موشکی آمریکا به مواضع نظامی سوریه، خدمت به اهداف گروه های مسلح و تروریستی مانند داعش است.
وی در مصاحبه ای تلویزیونی با تأکید بر اینکه سیاست و رهبری سوریه تغییری نخواهد کرد، اظهار داشت: این نخستین حملات نبوده، و فکر می کنم آخرین آنها نیز نخواهد بود.

البرازی همچنین در مصاحبه دیگری با خبرگزاری فرانسه گفت: خسارتهای مادی به پایگاه هوایی وارد شده و بعضی از مجروحان از پایگاه منتقل شدند؛ چند نفر نیز در این حمله شهید شدند ولی هنوز تعداد شهدا و مجروحان مشخص نیست.

وی افزود: این پایگاه هوایی، در واقع پایگاهی مهم در پشتیبانی هوایی از نیروهای نظامی سوری بود، که عناصر داعش را در شرق حمص و به ویژه اطراف شهر تدمر و چاه های گاز و نفت تعقیب می کردند.

خبرگزاری "سانا" اعلام کرد که یکی از پایگاه های هوایی ارتش این کشور در منطقه مرکزی بامداد امروز هدف حمله موشکی آمریکا قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.
این حمله تجاوزکارانۀ آمریکا در پی شکستهای سنگین گروه های مسلح از ارتش سوریه در جبهه های مختلف، و پس از حملات تبلیغاتی مغرضانه حامیان گروه های تروریستی در ارتباط با حادثه شهر خان شیخون حلب صورت گرفت.
"احمد رمضان" رئیس بخش اطلاع رسانی گروه به اصطلاح "ائتلاف ملی گروه های معارض"، با استقبال از حمله موشکی آمریکا به پایگاهی هوایی در سوریه، از واشنگتن خواست با حملات خود توانایی عملیات ارتش سوریه را محدود کند.
وی افزود: امیدواریم این حملات مستمر باشد، و این حمله، آغازگر باشد.
سخنگوی پنتاگون بامداد جمعه اعلام کرد که ارتش آمریکا 59 موشک توماهوک را از دو ناو به پایگاهی هوایی در سوریه شلیک کرد

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.