مشهد- مدیر صندوق کارآفرینی امید از تخصیص ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده زلزله خراسان رضوی خبر داد.

تسهیلات ۵۰ میلیارد ریالی به کسب و کارهای آسیب دیده زلزله خراسان رضوی اختصاص می یابد

به گزارش قدس آنلاین، علی آبیلی در این رابطه اظهار کرد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد، بازپرداخت ۴۸ و ۶۰ ماهه و دوره تنفس چهار و ۱۲ ماهه جهت خوداشتغالی و کارفرمایی در نظر گرفته شده و در اختیار افرادی قرار می گیرد که بطور مستقیم از زلزله اخیر آسیب دیدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز با اشاره به خسارت ۲ هزار و ۹۳۴ واحد مسکونی در چهار شهرستان استان در پی زلزله اخیر گفت: همزمان با عملیات آواربرداری و ارزیابی وضعیت خسارت که در حال اجراست انجام مقدمات مربوط به بازسازی واحدها نیز در دستور کار گرفت.

حجتعلی شایانفر افزود: بدین منظور نشستی با مدیران بانکها و معاون بنیاد مسکن کشور برگزار و تصمیمات خوبی برای تامین کمک بلاعوض و تامین تسهیلات بازسازی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: بر این مبنا مقرر شد بانک مسکن به ازاء هر واحد خسارت دیده به عنوان بانک عامل، تسهیلات بازسازی ۲۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۵ درصد در اختیار افراد خسارت دیده قرار دهد.

گفت: همچنین تامین ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ازاء هر واحد مصوب شد که تامین آن از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور در دست پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.