زاهدان- مدیر بنیاد توسعه کارآفرینی گفت: طبق آمارها در سطح کشور حدود ۱۷ میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه شهرها ساکن هستند و این معضل یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی است.

۱۷ میلیون ایرانی در حاشیه شهرها زندگی می کنند

به گزارش قدس آنلاین، نشست هم‌اندیشی ترویج کارآفرینی و کسب و کار با حضور فیروزه صابر مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان، معاون آموزشی، روسای مراکز، مربیان دولتی و خصوصی و کارشناسان فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستاندر زاهدان برگزار شد.

مدیر بنیاد توسعه کارآفرینی در این نشست اظهار داشت: در کشور بر طبق آمارها حدود ۱۷ میلیون نفر در سکونتگاه‌های غیررسمی وحاشیه شهرها ساکن هستند و این معضل یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی ما است و تاثیر سازمان های مردم نهاد در توسعه مهارت‌ها با توجه به نقشی که می‌توانند ایفا کنند برکسی پوشیده نیست.

صابر تصریح کرد: فعالیتهای بنیاد توسعه کارآفرینی در ۵ حوزه اصلی شامل نوکارآفرینان (جوانانی که دارای ایده‌های خلاق هستند)، اتاق کارآفرینی مدارس (پرورش کودکان با استعداد)، کسب و کارهای خانوادگی، مستندسازی از فعالیت‌های کارآفرینان با هدف انتقال تجربیات و مطالعه الگوهای کارآفرینی برای انتقال امیدهای واقع بینانه  است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های ۸۶-۸۷ در استان سیستان و بلوچستان مطالعات میدانی عمیقی در سطوح استان، شهر زاهدان و ۸ منطقه حاشیه‌نشین توسط بنیاد توسعه کارآفرینی صورت پذیرفت و در آن فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های اجتماعی و اقتصادی و نیز چالش‌های مربوط شناسایی و پایه‌گذاری آموزش‌های مهارتی در مناطق حاشیه نشین انجام شد.

مدیربنیاد توسعه کارآفرینی ادامه داد: همکاری و همراهی مثلت دولت، بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در توسعه جوامع تعیین کننده است و از طریق ترویج فرهنگ کارآفرینی و نیز شناسایی فرصت های شغلی بومی و غیر بومی در مبحث اشتغال و معاش می‌توان گام های بلند و اساسی برداشت.

در پایان مقرر شد دوره های آموزشی ویژه مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای مراکز زاهدان برگزار و در ادامه مربیان در خصوص کشف استعدادها و افراد دارای ایده برای ایجاد اشتغال همکاری نموده تا دوره‌های کاربردی برای کارآموزان برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.