۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 518255

النشره :

تکرار ضربه آمریکایی ها منطقه را منفجر می کند

نویسنده: ماهر الخطیب ترجمه : مریم نصراللهی

اقدام آمریکا در مورد هدف قرار دادن فرودگاه «الشعیرات» و حضور مستقیم ایالات متحده در سوریه، نگرانی هایی را در مورد پیامدهای این اقدام بر بحران سوریه و تاثیرات آن در سطح منطقه، برانگیخته است.

قدس آنلاین - اقدام آمریکا در مورد هدف قرار دادن فرودگاه «الشعیرات» و حضور مستقیم ایالات متحده در سوریه، نگرانی هایی را در مورد پیامدهای این اقدام بر بحران سوریه و تاثیرات آن در سطح منطقه، برانگیخته است.

در همین راستا، دمشق و هم پیمانان آن، بویژه حکومت روسیه به سرعت واکنش نشان داده و اعلام کرد توافق صلح هوایی با واشنگتن را به حالت تعلیق درمی آورد؛ اما دیگر پیامدهای احتمالی این حمله چیست؟

دولت سوریه و هم پیمانانش بر این باورند که تجاوز آمریکا به سیادت سوریه با تکیه بر بهانه های واهی و با برنامه ریزی قبلی صورت گرفته و هدف اصلی ترامپ آن است که خود را رئیسی قدرتمندتر از اوباما نشان داده و این پیام را در وهله اول به هم پیمانان سوریه برساند.

تحلیلگران بر این عقیده اند که ضربه آمریکا به وجود دو قدرت در صحنه سوریه اشاره می کند؛ که در یک سو جبهه النصره و داعش به رهبری آمریکا و در سوی دیگر هم پیمانان سوریه، یعنی روسیه، ایران، چین و حزب الله قرار دارند و ایالات متحده قصد دارد این درگیری را وارد مرحله تازه ای کند که براساس اجرای سناریویی استوار است که در عراق و لیبی اتفاق افتاد، اما آمریکا باید بداند وضعیت سوریه کاملا با این دو کشور متفاوت است.

ایشان همچنین بمباران مذکور را در نتیجه فشارهای لابی اسرائیلی و برخی دولتهای عربی،بویژه عربستان سعودی بر رئیس جمهور آمریکا می دانند که همواره از واشنگتن درخواست حمایت هوایی در جنگ سوریه و ناتوان کردن ارتش این کشور را داشته اند.

در همین رابطه، محور حامی دمشق خطاب به آمریکا اعلام کرده است که در صورت تکرار اینگونه اقدامات، منطقه وارد جنگ بزرگی می شود که زمان پایان آن نامعلوم خواهد بود. با این حال کارشناسان معتقدند هم پیمانان سوریه به هیچ عنوان خود را درگیر یک نبرد کورکورانه و به دور از تدبیر با ایالات متحده نخواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.