۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 518476

یزد - مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: رشد ازدواج در استان یزد ۳درصد کاهش داشته و در مقابل آن طلاق در استان رشد ۱۰ درصدی داشته است.

ازدواج در استان یزد ۳درصد کاهش داشت

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمد طباطبایی با بیان این خبر اظهارداشت: هشت هزار و ۵۵۵ زوج درسال گذشته به خانه‌ی بخت رفته‌اند که متوسط سن مردان ۲۶و ۴دهم  سال و متوسط سن زنان ۲۱و هفت دهم  درسال بوده و ضمن آن که نرخ ازدواج استان نیز هشت است . 

وی با اشاره به تعداد یک هزارو ۶۳۸ واقعه‌ی طلاق ثبت شده در سال قبل، متوسط سن طلاق در مردان را ۳۵.۹ و سن زنان را ۳۱ اعلام وافزود: متاسفانه این رویداد تلخ نسبت به سال ۹۴ معادل ۱۰ درصد رشد داشته است.

این مسئول نسبت ازدواج به طلاق در استان یزد را پنج به یک و در کشور چهار به یک اعلام کرد و گفت: به ازای هر پنج ازدواج در این استان یک طلاق به ثبت رسیده است.

طباطبایی با بیان این که ولادت در این استان درسال گذشته یک درصد کاهش داشته است، افزود: سال گذشته ۲۵ هزار و ۴۸۰ نفر در یزد متولد شدند . 

وی خاطر نشان ساخت: از مجموع ولادت‌های ثبت شده تعداد ۱۳ هزار و ۷۰ نوزاد پسر و ۱۲ هزار و ۴۱۰ نوزاد نیز دختر بوده‌اند به عبارتی به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر،  ۱۰۵ پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اسامی امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرعباس، حسین، محمد طاها، محمد، علیرضا و محمد حسین را ۱۰ اسم اول انتخاب شده برای پسران و اسامی فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا، ریحانه، حلما، یسنا، فاطمه زهرا، ثنا و رقیه را هم به عنوان ۱۰ اسم اول انتخابی دختران در سال گذشته عنوان کرد . 

وی افزد: همچنین ۲۳ درصد اسامی دختران، فاطمه و زهرا، ۱۵ درصد نام‌های پسران، علی و ۲۸ درصد اسامی نوزادان پسر، محمد انتخاب شده است . 

طباطبایی با اعلام ثبت ۹۹و۹دهم درصدی رویداد ولادت در استان از جایگاه دومی یزد در کشور خبر داد و گفت: نرخ ولادت در استان یزد ۲۴ درصد است.

مدیر کل ثبت احوال استان با اشاره به افزایش یک ونیم درصدی فوت در استان،تصریح کرد: تعداد چهار هزار و ۵۴۰ نفر در سال ۹۵ فوت کرده‌اند و به طور متوسط روزانه نام ۱۲ نفر متوفی در این اداره ثبت شده وبه ازای فوت هر ۱۰۰ زن، وفات ۱۰۴ مرد به ثبت رسیده است.

وی همچنین از رتبه اول استان یزد در ثبت به روز وفات در کشور خبر داد و گفت: ۹۹.۸ درصد از این رویداد تلخ در مهلت قانونی ۱۰ روزه اعلام و ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.