دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به حضور معاونان وزیر خارجه در نشست ویژه این کمیسیون درباره تحولات سوریه گفت: ظریف، این حوادث را در سطح منطقه و جهان پیگیری می کند.

ظریف حمله موشکی آمریکا به سوریه را در منطقه و جهان پیگیری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به جلسه ویژه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی حمله موشکی آمریکا به این کشور، اظهار داشت: در این جلسه آقایان تخت‌روانچی و قشقاوی معاونان وزیر امور خارجه حضور داشتند و گزارشی از تحولات منطقه ارائه کردند.

وی افزود: در این نشست اعضای کمیسیون نیز نقطه نظرات و مسائل مد نظر خود را درباره تحولات منطقه مطرح و بر آن تأکید کردند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه در این جلسه از سوی دو طرف مطرح و جمع‌بندی شد، این است که حمله آمریکا خلاف موازین صریح حقوق بین‌الملل است، چرا که بدون تحقیق درباره منشأ حادثه شیمیایی خان شیخون، این کار را انجام داده‌اند و این امکان ندارد که به فاصله کوتاه پس از حادثه، متهم این ماجرا را پیدا کرده باشند.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: در واقع اتهام‌زنی دولت آمریکا به دولت سوریه و حمله موشکی به این کشور، یادآور دروغ‌های دولت بوش و شخص کالین پاول وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درباره سلاح‌های شیمیایی عراق و اعتراف‌های بعدی او به دروغ بودن این ادعاها است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز همچنین تحلیلی درباره حمایت‌های عربستان و ترکیه از این حمله موشکی مطرح شد و تأکید شد که این روند روزی دامن خودشان را می‌گیرد.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس اعلام نمایندگان وزارت خارجه در جلسه امروز، وزیر امور خارجه کشورمان ابتکار عمل‌هایی در سطح منطقه و جهان برای پیگیری سیاسی و محکومیت این حمله موشکی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.