رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی انگلیس با انتقاد از سیاست های تنش زای ترامپ در قبال کره شمالی گفت که ترامپ هیچ فهمی از ریاست جمهوری آمریکا ندارد.

ترامپ فهمی از رئیس جمهور بودن ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایندیپندنت، «سر جان ساورز»، رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی انگلیس (ام ۱۶) هشدار داد که سیاست های ترامپ می تواند منجر به مواجهه نظامی در شبه جزیره کره شود.

وی همچنین گفت که ادامه اقدامات تنش زای ترامپ در قبال کره شمالی می تواند تهدیدی بسیار بزرگتر از جنگ سوریه را متوجه صلح جهانی کند.

ساورز همچنین با ابراز نگرانی نسبت به سیاست های اشتباه ترامپ گفت:  وی (ترامپ) هیچ گونه پیش زمینه، تجربه و فهمی از رئیس جمهور آمریکا بودن ندارد، اما این به سود ماست که با دولتی در آمریکا روبرو هستیم که نظام بین الملل را تقویت کرده و از متحدین خود حمایت کرده و هنجارهای بین المللی را مورد حمایت قرار می دهد.

گفتنی است پس از حمله اخیر آمریکا به سوریه منجر به شکل گیری اعتراضات گسترده ای علیه این کشور به خصوص از سوی دو کشور روسیه و چین در مجامع بین المللی در بر داشته، اکنون دولت ترامپ به دنبال افزایش تنش با کره شمالی است.

نیروی دریایی آمریکا همچنین امروز از اعزام ناو جنگی «وین استون» به آبهای شبه جزیره کره خبر داد. مساله ای که واکنش تند چین را به همراه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.