اصفهان- رئیس استان اووت دوسن فرانسه در جلسه مشترک با استاندار اصفهان اظهار داشت: دو استان اووت دوسن و ایولین پویاترین استان های اقتصادی فرانسه هستند و هدف ما ایجاد روابط بسیار مستحکم با ایران است همانطور که ما دوست های قدیمی و واقعی ایران هستیم.

فرانسه خواستار توسعه روابط با ایران است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رئیس استان اووت دوسن فرانسه در جلسه مشترک با استاندار اصفهان اظهار داشت: این هیات برای از سرگیری روابط با ایران در اصفهان حضور دارد .
پاتریک دووجیان با اشاره به حضور مسئولان و رئیس اتاق بازرگانی پاریس در جلسه افزود: این اتاق بزرگترین اتاق بازرگانی دنیاست و نقش بسیار مهمی در زمینه آموزش دانشجویان مدیریت دارد.
وی همچنین ادامه داد: دو استان اووت دوسن و ایولین پویاترین استان های اقتصادی فرانسه هستند و هدف ما ایجاد روابط بسیار مستحکم با ایران است همانطور که ما دوست های قدیمی و واقعی ایران هستیم.
وی بیان کرد: تعداد گردشگران فرانسوی که به ایران می آیند بسیار افزایش یافته است و توسعه این فرآیند ادامه خواهد داشت و این امر برای اصفهان اهمیت خاصی برای روابط ایران و فرانسه و نیز برای استان گردشگری اصفهان دارد.
رئیس استان اووت دوسن فرانسه افزود: ایرانیان به خوبی فرانسه را می شناسند و منطق تاریخی برای توسعه روابط دو کشور وجود دارد و این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که کشورهای ما از جهات بسیاری شبیه هم و صاحب نفوذ هستند و نقش بسیار زیادی در برقراری صلح بازی می کنند.
همچنین رئیس استان ایولین فرانسه در این جلسه گفت: امروز در جلسه مشترک با اتاق بازرگانی استان اصفهان تصمیم گیری شد برنامه های در زمینه توریسم و آموزش در این زمینه برگزار کنیم.
پیر بدییر افزود: می توانیم در زمینه ارتقای صنعت گردشگری در اصفهان فعالیت های زیادی داشته باشیم و همچنین ما مدارس زیادی در زمینه مدیریتی و آشپزی داریم و نیز همکاری های مفیدتری خواهیم داشت.
نایب رئیس اتاق بازرگانی پاریس نیزگفت: همواره روابط محکم و دوستانه میان کشور برقرار بوده است که از آن جمله می توان گفت که ما پذیرای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نوفل لوشاتو بودیم و دوم اینکه قرن ها پیش روابط دیپلماتیک بین ایران و فرانسه در ورسای شکل می گیرد این نشان دهنده دوستی میان دو کشور ایران و فرانسه است.
ژان کلود کاریلس افزود: پیشنهاد می کنم نمایشگاهی با عنوان از ورسای تا اصفهان و یا از اصفهان تا ورسای را در این محل که بسیار گردشگری است برگزار کنیم که اگر ایران موافقت کند این نمایشگاه را بازگشایی خواهیم کرد.

افزایش مبادلات ایران و فرانسه پس از برجام

استاندار اصفهان گفت: ارتباطات و مبادلات ایران با فرانسه سابقه قدیمی دارد وپس از برجام و سفر رییس جمهوری ایران به فرانسه این مبادلات از رشد بالایی برخوردار شده است.

رسول زرگرپور سه شنبه شب در دیدار با هیات اقتصادی فرانسوی در تالار اشرف واقع در استانداری اصفهان افزود: اصفهان قدمت ۱۰ هزار ساله دارد و چهار بار پایتخت ایران بزرگ بوده است و امروز هم پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی و جزو ۱۰ شهر دیدنی دنیاست.
وی با بیان اینکه اصفهان با بیش از پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۰۷ شهر، صنعتی ترین استان کشور و دومین استان دانشگاهی ایران پس از تهران است، گفت: استان اصفهان منطقه مناسبی برای سرمایه گذاری سایر کشورهاست.
وی با اشاره به اینکه فرانسه و آلمان بیشترین تعداد گردشگر به اصفهان را دارند، گفت : اکنون از ۸۶ کشور از جمله کشورهای اروپایی گردشگر داریم و مسئولان سایر کشورها نیز علاقه مند به بازدید از اصفهان هستند.
استاندار اصفهان افزود: پیش ازبرجام حضور گردشگران در اصفهان کمتر بود ولی اکنون این تعداد افزایش یافته به صورتی که با کمبود امکانات و هتل برای گردشگران خارجی مواجه می شویم.
وی همچنین گفت: اتاق بازرگانی اصفهان قوی ترین اتاق بازرگانی کشور است و ارتباط خوبی با کشورهای دیگر و جایگاه خوبی در اصفهان دارد و از اینکه اتاق های بازرگانی ایران و پاریس ارتباطات خوبی با هم برقرار کرده اند، خرسندیم.
زرگرپور ادامه داد: برای گسترش همکاری و ارتباط علمی میان دو کشور ایران و فرانسه به ویژه اصفهان و فرانسه آماده ایم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.