۲۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 519099

رسانه دولتی کره شمالی به واشنگتن هشدار داد که پیونگ یانگ در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای دال بر تجاوز آمریکا، این کشور را هدف حمله اتمی خود قرار خواهد داد.

کره شمالی آمریکا را به حمله اتمی تهدید کرد

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، همزمان با اعزام ناوگروه آمریکایی «کارل وینسون» به بخش غربی اقیانوس آرام در  مجاورت شبه جزیره کره، رسانه دولتی کره شمالی به واشنگتن هشدار داد که پیونگ یانگ در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای دال بر حمله از سوی آمریکا، خاک این کشور را هدف حمله اتمی خود قرار خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا که چین را به انجام اقدامات بیشتری برای مهار این متحد خود ترغیب کرده است، در یک پیام توئیتری نوشت که کره شمالی «به دنبال دردسر می گردد» و آمریکا با کمک پکن یا بدون کمک آن «این مشکل را حل خواهد کرد».

لازم به ذکر است که در بحبوحه افزایش نگرانیها از اجرای قریب الوقوع ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی و اعلام خبر اعزام ناو هواپیمابر «کارل وینسون» به جانب شبه جزیره کره، تنشها میان واشنگتن و پیونگ یانگ روندی صعودی یافته است.

مقامات آمریکا تأکید کرده اند که وضع تحریمهای سختگیرانه تر محتمل ترین راه ممکن برای آمریکا جهت اِعمال فشار بر کره شمالی جهت توقف برنامه هسته ای این کشور است، اما واشنگتن اعلام کرده است که تمامی گزینه ها- از جمله گزینه نظامی- همچنان بر روی میز است.

این در حالی است که حمله موشکی اخیر آمریکا به پایگاه نظامی الشعیرات در سوریه به مثابه هشداری به پیونگ یانگ تلقی می شود.

در مقابل، کره شمالی نیز آمادگی خود را برای پاسخگویی به هرگونه تجاوز آمریکا اعلام کرده است.

روزنامه رسمی «رودونگ سینمون» چاپ کره شمالی در مطلبی نوشت: «ارتش قدرتمند و انقلابی ما هر حرکت و اقدام از سوی عناصر دشمن را به دقت تحت نظر دارد و نوک پیکان [موشکهای] اتمی ما بر پایگاههای آمریکا نه تنها در خاک کره جنوبی و صحنه عملیات اقیانوس آرام بلکه در خاک اصلی این کشور متمرکز است».  

«شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید بدون اشاره به تهدید حمله اتمی پیونگ یانگ گفت که ترامپ آشکارا به کره شمالی «اخطار داده است» که اقدامات مشخصی را تحمل نخواهد کرد.

اسپایسر همچنین گفت: «من فکر می کنم که در حال حاضر شواهدی دال بر برخورداری کره شمالی از این توانایی [اتمی] وجود ندارد. تهدید کردن به چیزی که فاقد توانایی برای انجام آن هستیم، در واقع تهدید بشمار نمی رود».

گفتنی است که از زمان جنگ دو کره در سالهای ۱۹۵۳-۱۹۵۰ و انعقاد پیمان ترک مخاصمه، کره شمالی به لحاظ تکنیکی در وضعیت جنگ با آمریکا و کره جنوبی بسر می برد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.