شیراز- معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: تجمع مردمی با حضور هیئات مذهبی شیراز در روز شنبه ۲۶ فروردین مصادف با ۱۷ رجب در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

تجمع عزاداران و هیئت‌های مذهبی در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام احمد سلامی ضمن تشریح ویژه برنامه‌های سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ (ع) اظهار داشت: روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه مقارن با ۱۵ رجب از ساعت ۱۴و ۳۰ دقیقه اعمال ام داوود در حرم مطهر و  از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه آئین توسل به ائمه اطهار توسط خدام حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی اجرای برنامه تعزیه در منقبت حضرت شاهچراغ(ع) و رثای شهادت آن امامزاده جلیل‌القدر از ساعت ۱۸ تا ۱۹ و ۳۰ در صحن حضرت فاطمه معصومه(س) را از دیگر برنامه‌های روز پنجشنبه ۲۴ فروردین ماه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه مراسم پرفیض دعای کمیل در شب جمعه با مداحی حاج مرتضی طاهری در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار می‌شود، افزود: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه ۲۵ فروردین ماه مقارن با ۱۶ رجب مراسم دعای ندبه با سخنرانی حجت‌الاسلام میثم علی پناه و مداحی حاج مرتضی طاهری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

به گفته معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برگزاری مراسم تعزیه در صحن حضرت فاطمه معصومه(س) از ساعت ۱۸ تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه، اجرای برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در صحن حضرت امام جواد(ع) از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه دیگر برنامه‌هایی است که روز جمعه ۲۵ فروردین ماه برای زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سلامی با بیان اینکه جمعه ۲۵ فروردین ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم سوگواری سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمد بن موسی(ع) در حرم مطهر برگزار می‌شود، عنوان کرد: سخنران این برنامه حجت‌الاسلام شهاب مرادی است و حاج میثم مطیعی به مداحی می پردازد.

وی بیان کرد: تجمع مردمی با حضور هیئات مذهبی شیراز در روز شنبه ۱۷ رجب در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس برپایی ایستگاه صلواتی توسط شهرداری شیراز و اصناف در ابتدای خیابان ۹ دی، برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی، مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم، آئین لاله‌گردانی توسط خدام آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و تعویض پرچم گنبد حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم(ع) و نصب پرچم عزای احمدی بر فراز این گنبد نورانی را از دیگر برنامه‌های سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ(ع) اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.